انواع سیب برای انواع مشکلات بدنی کودک

به گزارش رکنا، به کودکی که از چاقی رنج می برد خود میوه سیب و به کودک لاغر آب سیب بدهید. کودکی که اسهال دارد سیب رنده شده تغییر رنگ داده بدهید و برای رفع یبوست از سیب پخته شده با پوست استفاده کنید. سیب رنده شده قهوه ای رنگ برای دلپیچه مانند آب روی آتش عمل می کند.

فواید سیب برای سلامت کودکان

ضرب المثل “یک سیب در روز پزشک را دور می کند” با توجه به فواید بی شماری که این میوه دارد، به ویژه برای بچه ها، دور از واقعیت نیست. در اینجا برخی از مزایای گنجاندن سیب در رژیم غذایی روزانه کودک شما آورده شده است.

    آنها سرشار از کربوهیدرات هستند که برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان برای فعال ماندن هر روز ضروری است.

    سیب سرشار از ویتامین C، فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است.

    سیب حاوی فیبر غذایی است که برای کاهش سطح کلسترول بد مفید است.

    آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت های موجود در این میوه برای بینایی مفید هستند و به مبارزه با علائم آسم کمک می کنند.

    پکتین یک فیبر محلول است که در سیب یافت می شود و می تواند به کنترل اسهال کمک کند و در عین حال هضم غذا را بهبود بخشد و از یبوست جلوگیری کند.

    سیب می تواند سطح قند را در بدن متعادل کند و برای جلوگیری از دیابت مفید است.

    ویتامین C موجود در سیب به ترمیم بافت و ساخت کلاژن کمک می کند. ویتامین C علاوه بر تقویت استخوان ها به بهبود زخم ها و پیشگیری از بیماری های کیسه صفرا کمک می کند.

    کوئرستین که در پوست سیب یافت می شود دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند از سلول های مغز کودکان محافظت کند.

سوالات متداول درباره سیب:

از چند ماهگی می‌توانیم به نوزاد سیب بدهیم؟

معمولاً می‌توان در سن 6 ماهگی به نوزاد سیب معرفی کرد. در این سن، نوزادان عموماً آمادگی بیشتری برای مصرف غذاهای جامد دارند، به هر حال، همیشه توصیه می‌شود قبل از معرفی هر نوع غذای جدید به نوزاد خود، با پزشک کودکان مشورت کنید.

سیب به چه علتی برای کودکان مفید است؟

سیب یک منبع عالی از فیبر، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این میوه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

آیا سیب ممکن است حساسیت در کودکم ایجاد کند؟

بله، همانند هر ماده غذایی دیگر، سیب نیز ممکن است عوارض حساسیتی در برخی از کودکان ایجاد کند. در صورتی که نشانه‌های حساسیتی مانند تحریک پوستی، خارش، تورم لبها یا ضعف تنفس در کودک مشاهده می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید.

برای شروع چه میزان سیب باید به نوزاد بدهم؟

در ابتدا، می‌توانید با مقدار کمی سیب شروع کنید، مثلاً یک-دو قاشق غذاخوری. سپس تدریجاً می‌توانید مقدار را افزایش دهید.

کدخبر: 912350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟