مسکن های طبیعی را بشناسید

به گزارش رکنا، درمان هر درد با یکسری میوه ها و ادویه جات و خوراکی ها ممکن است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که مسکن طبیعی و بی خطر برای درمان هر درد چیست.

زنجبیل : درد عضلات

زنجبیل درد عضلانی را بلافاصله از بین نمی‌برد اما به مرور زمان درد عضلات را تسکین می‌بخشد. در برخی از مطالعات نشان داده شده افرادی که درد عضلانی ناشی از ورزش داشتند و زنجبیل مصرف کردند روز بعد نسبت به کسانی که این کار را نکردند درد کمتری داشتند.

زردچوبه: تهوع و دردهای مزمن

اسهال و حالت تهوع از شایع‌ترین مشکلاتی است که از مصرف زیاد زردچوبه حاصل می‌شود. کورکومین باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود. این وضعیت نگران کننده نیست و در صورت کاهش مصرف زردچوبه بهبود می یابد. همچنین مصرف زیاد زردچوبه می‌تواند باعث التهاب معده شود که از علائم رایج آن اسپاسم‌های عضلانی و دردهای شکمی است.

عسل: زخم های دهان

 عسل خام برای درمان زخم‌های دهان بهترین عملکرد را دارد. عسل به دلیل خواص ضدباکتریایی خود به ناحیه آسیب‌دیده رطوبت می‌دهد و باعث جلوگیری از خشک‌شدن آن می‌شود. افزودن مقداری زردچوبه به عسل خام نیز برای درمان بسیار مناسب است.

سرکه سیب: سوزش معده

برای درمان سوزش معده با سرکه سیب می‌توانید یک یا دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و آن را بعد از وعده غذایی خود میل کنید. توجه داشته باشید که سرکه سیب باید کاملا طبیعی و اصل باشد تا سوزش معده شما را درمان کند.

سیر: گوش درد

ساده‌ترین راه این است که یک حبه سیر پوست کنده را داخل یک تکه گاز قرار دهید و داخل گوش بگذارید. سپس یک حوله گرم یا لیف گرم را روی گوش قرار دهید تا حرارت حاصل از آن موجب درمان عفونت گوش شود. نکته‌ای که باید در انجام این روش رعایت شود این است که حبه سیر نباید داخل مجرای گوش شود.

آناناس: مشکلات گوارشی

آناناس منبع غنی از فیبرهای محلول و نامحلول برای درمان مشکلاتی از جمله یبوست، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر است. مصرف آناناس منجر به بهبود فرایند هضم می شود.

کدخبر: 900527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟