برای رفع هر مشکل بدن چه کنیم؟

به گزارش رکنا، اگر دچار سردرد یا عصبانیت شدید این مطلب را تا انتها بخوانید.

برای آرام کردن اعصاب

برای آرام کردن اعصاب تان انگشت شست تان را فوت کنید. وضعیت انگشت شست تاثیر مستقیم بر عصب واگ دارد که ضربان قلب را کنترل می کند. به همین دلیل اگر انگشت شست تان را فوت کنید ضربان قلب و فشار خون تان پایین می آید؛ مسئله ای که کمک می کند به سرعت خودتان را آرام کنید.

برای رفع سردرد

برای رفع سردرد دست های تان را زیر آب سرد بگیرید. سرما می تواند گردش خون را در سراسر بدن بیشتر کند. این روش با دست ها بهتر عمل می کند چون عصب های زیادی در این قسمت وجود دارد که مستقیما به مغز متصل هستند.

برای رفع دندان درد

برای رفع دندان درد یک قالب یخ را پشت دست تان بین انگشت اشاره و شست تان بگذارید. این قسمت از دست مملو از گذرگاه های عصبی است که سیگنال های درد را به مغز می رساند و سرما می تواند سد راه این سیگنال ها شود.

برای جلوگیری از رفلکس تهوع

برای جلوگیری از رفلکس تهوع انگشت شست دست چپ تان را فشار دهید. هنوز معلوم نیست به خاطر وجود یک مجموعه عصب خاص در دست هاست یا اینکه این کار باعث حواس پرتی مغز می شود اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ترفند می تواند جلوی رفلکس تهوع را بگیرد.

برای رفع خواب رفتگی دست ها

برای رفع خواب رفتگی دست ها سرتان را تکان دهید. این کار عصب های گردن را فعال و جریان خون را در آن قسمت بیشتر می کند.

برای رفع سکسکه

برای رفع سکسکه کافی است دست های تان را بالای سرتان بکشید. حرکات کششی می توانند ماهیچه های دیافراگم را به شکل موثری از نو جا بیندازند و جلوی انقباض های غیرارادی آنها را بگیرند.

برای بند آمدن خون دماغ

برای بند آمدن خون دماغ لثه بالایی خود را فشار دهید. این اعتقاد وجود دارد که فشار دادن لثه ها می تواند سرخرگی را مسدود کند که خون را به بینی می رساند.

برای برطرف کردن احساس قلقلک در گلو

برای برطرف کردن احساس قلقلک در گلو گوش تان را بخارانید. با تحریک کردن عصب های درون گوش واکنشی در گلو رخ می دهد که می تواند باعث گرفتگی عضلانی شود. این گرفتگی عضلانی احساس قلقلک را در گلو برطرف می کند.

کدخبر: 872600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟