فواید بی نظیر پوشاندن سر در هوای سرد

به گزارش رکنا، پوشاندن سر در زمستان و هوای سرد علاوه بر گرم کردن سر تاثیر بسزایی در جلوگیری و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها دارد. با ما همراه باشید.

دلیل اصلی و ضرورت پوشاندن سر در هوای سرد

افت دما همیشه باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ های فصلی مانند سرماخوردگی، تب و عفونت، انفولانزا و مشکلات رایج در افراد می‌ شود و آن ها را آزار می دهد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم از خودتان در فصل زمستان مراقبت کنید تا سیستم ایمنی قدرت بیشتری داشته باشد و سلامتی تان بیشتر حفظ شود. خوردن غذای سالم، ورزش و پوشیدن لباس‌ های گرم باعث می‌ شود که در این فصل در برابر ویروس‌ ها مصون باشید پس تا جایی که باید، آن را پوشش دهید.

جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا

اگر فصل زمستان از خانه بیرون می‌ آیید، باید سر خود را بپوشانید، زیرا اگر این کار را نکنید، احتمال بیمار شدن و سرماخوردگی زیاد است. مطالعات نشان می‌ دهد که پوشاندن سر در فصل زمستان گرما را در این ناحیه نگه می‌ دارد و کل بدن از این طریق گرم ‌تر می‌ شود. وقتی که پوست سر در معرض هوای سرد قرار بگیرد، گرمای بیشتری از بدن خارج می شود و شما بیشتر در معرض آنفولانزا و سرماخوردگی قرار می‌ گیرید اما گرم نگه داشتن این ناحیه بدن تان را نیز گرم می کند.

پیشگیری از عفونت گوش، حلق و سینوس ها

هوای سرد و فصول سرما، یکی از شرایط حساس برای افرادی است که درگیر بیماری های سینوسی، گوش و خلط پشت حلق هستند چراکه وضعیت آنها با قرار گرفتن در معرض هوای سرد، وخیم خواهد شد.

پیشگیری از بیماری های مغز و اعصاب

بله درست متوجه شدید، هوای سرد تاثیر نامناسبی روی مغز و اعصاب گذاشته و موجب بروز مشکلاتی حتی در زمینه حافظه می شود.

جلوگیری از خشکی و ریزش مو

یکی از دلایل دیگری که باید سر خود را در هوای سرد بپوشانید مراقبت از سلامت و زیبایی موهاست. پوشاندن سر در فصل زمستان نه تنها به سالم شدن موها کمک می‌ کند، بلکه از وز شدن آنها جلوگیری می‌ کند، زیرا آب و هوای سرد و خشک زمستان رطوبت را از موها می گیرد و به شما موی خشک و وز تحویل می دهد‌. زمانی که این موهای خشک را شانه می کنید، مقدار زیادی از موهای تان می‌ ریزد یا با شکنندگی و موخره مواجه می‌ شوید؛ همچنین پوست سر به خاطر شوره بیشتر خشک می شود که استفاده از کلاه می‌ تواند باعث سلامت، درخشانی و نرمی موها شود؛ همچنین پوست سر از خشک شدن و خارش مصون باقی می ماند.

راه های سالم نگه داشتن پوست سر در فصل زمستان

در فصل زمستان قدرت سیستم ایمنی پایین می آید و بیماری‌ های عفونی بیشتر می‌ شوند‌؛ بنابراین بسیار مهم است که از خودتان محافظت کنید و سلامت خود را حفظ کنید.حتما در این فصل باید سر خود را گرم نگه دارید و آن را بپوشانید.

راهکار های زیر را نیز انجام دهید:

غذای سالم بخورید

به دنبال میوه های فصلی و سبزیجات فصلی در رژیم غذایی خود باشید و مواد مغذی را به بدن برسانید تا سیستم ایمنی ‌تان خوب کار کند.

بدن تان را ماساژ بدهید

ماساژ قبل از حمام با روغن گرم باعث آبرسانی پوست و جلوگیری از هدر رفت گرمای بدن می‌ شود. ماساژ دادن با روغن های طبیعی در فصل زمستان بسیار عالی است.

ورزش کنید

ورزش باعث افزایش سوخت و ساز و سالم نگه داشتن بدن می‌ شود. 30 دقیقه ورزش در طول روز برای سلامتی بسیار مفید است.

کدخبر: 856341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟