خطر عفونت گوش در استخرها + درمان

به گزارش رکنا، در تابستان به دلیل شرایط مناسب شنا، افراد زیادی شنا کرده و بیشتر دچار عفونت گوش می شوند و معمولا عفونت گوش با شنا کردن در دریا و دریاچه یا آب بازی در رودخانه بیشتر از شنا استخر رخ می دهد چراکه این آب ها از حجم میکروب بیشتری برخوردارند.

معمولا شنا چه در استخر و چه در دریاچه و دریا باعث عفونت گوش و دردناکی آن می شود. دکتر هونگژائو جی (Hongzhao Ji)، استادیار جراحی گوش و حلق و بینی – سر و گردن در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس، در دالاس آمریکا از اقداماتی می گوید که می توان برای جلوگیری از این وضعیت دردناک انجام داد.

مهم ترین اقدامی که می توان انجام داد این است که باید از ورود آب به گوش ها جلوگیری کرد. اگر آب به گوش نفوذ کرد، بیرون آوردن آن می تواند در درمان آن کمک کند.

دکتر جی توصیه می کند: در این مواقع هرگز از گوش پاک کن استفاده نکنید چراکه گوش پاک کن می تواند جرم گوش را به عمق گوش عقب رانده و باعث شود عفونت مدت بیشتری باقی بماند. علاوه بر این، با این کار ممکن است پوست کانال گوش خراش ببیند.

استفاده از قطره گوش پس از شنا

 یکی از گزینه ها استفاده از قطره گوش پس از شنا کردن است. قطره ها معمولاً ترکیبی از الکل و سرکه هستند که برای استریل کردن مجرای گوش و بازگرداندن PH مطلوب آن به کار می روند.

دکتر جی در در این رابطه تاید کرد برخی از محصولات قطره گوش را می توان بدون نسخه از داروخانه ها خریداری کرد.

به طور کلی عفونت گوش برای هر کسی که آب وارد گوشش می شود وجود دارد اما این خطرات زمانی که آب کلردار نشده باشد بیشتر است زیرا آب رودخانه یا دریاچه حتما حاوی باکتری های بیشتری است. شناگران همچنین در معرض خطر ابتلا به سایر بیماری ‌های عفونی بالقوه خطرناک ‌تر در آب دریاچه از جمله مننژیت، هپاتیت و یک عفونت نادر به نام آمیب مغزخوار هستند.

اثرات طولانی‌ مدتی عفونت گوش

گوش شناگر ممکن است دچار عفونت شود، اگرچه معمولا خفیف و موقتی است اما دکتر جی معتقد است عفونت گوش می‌ تواند اثرات طولانی‌ مدتی داشته باشد که منجر به از دست دادن شنوایی یا عفونت‌ های مزمن شود اما اکثر افراد مبتلا به عفونت گوش با درمان کافی و به موقع به طور کامل بهبود می‌ یابند.

درمان معمولی برای گوش شناگران یک قطره ضد میکروبی است که مستقیماً روی کانال گوش ریخته و عمل می کند. این قطره همچنین کانال را از هرگونه چرک، جرم گوش، روغن یا سلول های مرده پوست تمیز می کند.

دکتر جی در توضیحاتش تاکید کرد اگر گوش درد فرد تشدید شود و به خصوص اگر خوب نمی شنود، وقت آن است که به پزشک متخصص مراجعه کند. احساس گرفتگی در گوش یا خارج شدن مایع بدبو از گوش نشان از عفونت شدید دارد بنابراین مراجعه به پزشک متخصص می تواند درمان را تسریع بخشد.

کدخبر: 807645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟