عارضه شانه یخ زده چیست؟

به گزارش رکنا، فوق تخصص درد درباره شانه یخ‌زده گفت: شانه یخ‌زده یا شانه منجمد (frozen shoulder) عارضه‌ای است که با درد و خشکی و گرفتگی شانه همراه است.

سیامک مرادی، در رابطه با شانه یخ‌زده، اظهار کرد: شانه یخ‌زده یا شانه منجمد (frozen shoulder) عارضه‌ای است که با درد و خشکی و گرفتگی شانه همراه است.

وی با بیان اینکه علائم شانه یخ‌زده معمولاً به تدریج طی چند ماه یا چند سال تشدید می‌شود، افزود: بیمار مبتلا به این عارضه معمولاً ابتدا در دو تا نه ماه نخست دچار دردی می‌شود که به مرور تشدید یافته و متعاقب آن با خشکی و گرفتگی و درد شانه مواجه می‌کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه گرفتگی عضلات گردن و شانه به ویژه در موارد وخیم، بر توانایی انجام فعالیت‌های روزانه اثر می‌گذارد و گاهی بیمار اصلاً نمی‌تواند شانه یخ‌زده را حرکت دهد، تصریح کرد: فوق تخصص درد، کمک شایان توجهی را در مدیریت شانه یخ زده و درمان گرفتگی عضلات گردن ارائه می‌کند.

تمرین‌های خاص برای کشش شانه

فوق تخصص درد با بیان اینکه تمرین‌های خاصی برای کشش شانه وجود دارد که با تشخیص پزشک متخصص قابل انجام است، گفت: در مراحل ابتدایی التهاب، تزریق کورتیکواستروئید می‌تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه بیماری شانه یخ‌رده غالبا در افراد میانسال رخ می‌دهد و در زنان شایع‌تر است، خاطرنشان کرد: مبتلایان به دیابت، افرادی که باید شانه بند گردنی را برای طولانی‌مدت پس از آسیب یا جراحی ببندند.

این متخصص یادآور شد: افرادی که باید طولانی‌مدت به علت سکته مغزی یا جراحی، بی‌حرکت باقی بمانند و افراد دارای اختلالات تیروئید در معرض ابتلا به شانه یخ‌زده هستند.

کدخبر: 787852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟