از کجا داروهای کمیاب را بخریم؟

داروها برای درمان بیماری های مختلف به کار می روند. انواع داروها از نوع ایرانی و خارجی وجود دارد. باید مراقب دلالان داروها بود. برخی از داروها کمیاب هستند که در این مطلب به شما می گوییم داروهای کمیاب را از کجا می توان تهیه کرد.

داروهای کمیاب

 

به گزارش رکنا، داروی کمیاب، محصول دارویی درمانی است که برای تشخیص، پیشگیری یا درمان یک بیماری خاص در نظر گرفته شده است که هیچ نوع ابزار پیشگیری، تشخیصی یا درمانی برای آن وجود ندارد. . از جمله داروهای کمیاب می‌توان به انسولین انسانی، آلبومین، آمینوفیلین، فورزوماید، دسفوناک و دفروکسامین، لوموستین (سیسی انیو)، سیتارابین، ابرلبین، دوکسوروبیسین و... اشاره کرد.

بیماری‌های خاص

تاکنون حدود 5000 نوع بیماری خاص شناخته شده است که اکثر آن‌ها منشا ژنتیکی دارند. بیماری‌های خاص به شرایطی پزشکی گفته می‌شود که میزان شیوع آن در جامعه آماری بسیار کم است و برای درمان آن‌ها باید شرایط ویژه‌ای فراهم گردد.  غالبا، بیماری‌های خاص بسیار جدی، مزمن و پیش رونده هستند. برخی از بیماری‌های خاص از بدو تولد یا کودکی با فرد همراه هستند و برخی دیگر در بزرگسالی ظاهر می‌شوند. برای اکثر بیماری‌های خاص، درمان خاصی وجود ندارد. فقط مراقبت و کنترل بیماری، می‌تواند کیفیت زندگی افراد مبتلا را بهبود بخشد و طول عمر بیمار را افزایش دهد. به طور خلاصه بیماری‌های خاص ویژگی‌های مشترکی دارند که عبارتند از:

    مزمن بودن

    عدم درمان قطعی

    سختی درمان

    هزینه بالای درمان

    نیاز به داروهای کمیاب

    شیوع کم بیماری

هر داروی کمیاب، داروی خاص نیست

داروی بیماری‌های سرطان، سرطان کودکان، آسم، ام اس، پارکینسون،  بیماری‌های قلبی، تالاسمی، بیماران پیوندی ودیابتی بیشترین میزان کمبود در مراکز درمانی کشور را دارند.

اما الزاما هر داروی کمیاب، داروی خاص نیست و می‌تواند دارویی باشد که در شرایط فعلی به راحتی تامین نشده و کمیاب است.

کدخبر: 738540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟