بادام زمینی در دوران بارداری نخورید!

بادام زمینی از اجزای آجیل است که طرفداران زیادی دارد. بادام زمینی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. خانم های باردار باید بدانند که خوردن بادام زمینی برای کودک شان ضرر دارد. چراکه مصرف بادام زمینی در بارداری خطر بروز آلرژی در کودک را تشدید می‌کند.آلرژی به بادام زمینی مشکلی جدی و معمولا دائمی است.

به گزارش رکنا، دکتر اسکات اچ ز یشرر از دانشکده پزشکی مونت سینای و دستیارانش در مطالعات خود روی 503 نوزاد سه تا 15 ماهه آزمایش کردند که احتمال ابتلا به آلرژی‌های شیر و تخم مرغ را داشتند و یا با خطر جدی اگزما مواجه بودند. تمام این حساسیت‌ها، فاکتورهایی هستند که خطر بروز آلرژی با بادام زمینی را افزایش می‌دهند.

بادام زمینی برای زنان باردار سم است

زیشرر درباره یافته‌های خود خاطرنشان کرد: مطالعات ما قطعا به این معنی نیست که زنان باردار نباید از محصولات بادام زمینی استفاده کنند، بلکه تاکید می‌کند که در مورد توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی زنان باردار و محدودیت‌های این رژیم غذایی، بررسی‌ها و مطالعات بیشتری باید صورت گیرد.

به گزارش سایت تخصصی مای هلت دیلی نیوز، آلرژی به بادام زمینی مشکلی جدی و معمولا دائمی است که می‌تواند در شرایطی حتی کشنده باشد و به نظر می‌رسد که تعداد مبتلایان به آن نیز رو به افزایش است.

کدخبر: 704326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟