بیماری خطرناک مردانه چیست؟

رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد از علل ناباروری مردان به دلیل بیماری واریکوسل است که در این بیماری واریس رگ‌های اطراف بیضه انجام گرفته و این مسئله سبب تخریب سلول‌های نطفه ساز می‌شود.

به گزارش رکنا ، عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران و جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران، اظهار داشت: این کنگره به صورت سالیانه برگزار می‌شود و مباحث مختلفی از جمله موضوعات مرتبط با سرطان‌های دستگاه ادراری، بی اختیاری ادراری و ناباروری مردان و مباحث مرتبط مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و اساتید و صاحبنظران برجسته علاوه بر تبادل تجربیات و دانش خود، جدیدترین موضوعات را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.

وی افزود: امسال علی رغم وجود کرونا برگزاری کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران در سطح عالی به صورت وبینار انجام گرفته و ۲۵ سخنران بین‌المللی در این کنگره حضور یافتند که ۵ نفر آنها ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا بودند و بقیه شهروندان سایر شهرهای اروپا و آمریکابودند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران یادآور شد: همچنین در مورد اینکه در حوزه درمان بیماری‌های مرتبط با اورولوژی با توجه به شرایط اقلیمی و امکانات چه برنامه‌هایی را اجرا کنیم و یا اینکه با وضعیت کشور چه راهکارها و برنامه‌هایی قابلیت اجرایی دارد نیز در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

شایع‌ترین علت ناباروری مردان

بصیری به موضوع ناباروری مردان اشاره کرد و گفت: شایع‌ترین علت ناباروری مردان همان علل ناشناخته شده است و پس از آن ۲۰ تا ۳۰ درصد از علل ناباروری مردان به دلیل بیماری واریکوسل است که در این بیماری واریس رگ‌های اطراف بیضه انجام گرفته و این مسئله سبب تخریب سلول‌های نطفه ساز می‌شود.

وی بیان داشت: علت بروز واریکوسل به طور قطعی مشخص نیست ولی این مشکل می‌تواند زمینه ساز مشکلات باروری شود که در صورت بروز عوارض، جراحی در نظر گرفته می‌شود.

درصد یکسان ناباروری در مردان و زنان

رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناباروری‌ها به طور کلی مربوط به زنان و ۵۰ درصد مربوط به مردان است، خاطرنشان کرد: دو سوم علت ناباروری در مردان شامل علل ناشناخته شده و یک سوم مربوط به واریکوسل است.

بصیری بیان داشت: همچنین زمانی که رادیکال‌های اکسیژن در خون زیاد باشد سبب اختلال در اکسیژن سلول‌های باردار می‌شود که با استفاده از مانورهای فیزیکی امروزه می‌توان تا حدودی آن را درمان کرد.

وی با بیان اینکه ناباروری در مردان امروزه تا بخش زیادی با روش‌های دارویی و جراحی قابل درمان است،گفت: البته برخی از این روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید از روش های کمک باروری استفاده کرد؛ همچنین تحقیقات مربوط به ناباروری مردان و درمان کامل آنها در دنیا ادامه دارد و ما نیز از جدیدترین دستاوردها در این زمینه استفاده می‌کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟