فردی که کرونا گرفته دوباره کرونا می گیرد؟

ویروس شناس و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تجربه دانش ویروس شناسی و ادله علمی از احتمال رخ داد پایین ابتلای مجدد با کرونا ویروس می گویند.

به گزارش رکنا ، دکتر بهزاد خوانساری نژاد در مقاله‌ای گفته است زمانی که انسان برای اولین بار با ویروس هایی چون آنفلوآنزا ، ویروس های فصلی، کروناویروس و سایر ویروس ها مواجه می شود، معمولاً عفونت شدیدتر بوده و به واسطه آن یک ایمنی نسبی (نه مطلق) ایجاد می شود که طی یک مدت چندین ماهه و یا چندین ساله اکثریت افراد را از عفونت مجدد مصون می دارد و بعد از چند سال اگر فرد مجددا مبتلا شود یا بدون علامت بوده و یا خیلی خفیف است .

از تست های مثبت و منفی کاذب کرونا غافل نشوید

کرونا ویروس نیز از این قاعده مستثنا نبوده و فقط در نبود یک ایمنی قبلی در جامعه این ویروس تازه کشف شده مدتی در دنیا جولان داده تا همچون سایرین به تعادل برسد و در این خصوص نباید از تست های مثبت کاذب و یا منفی کاذب نیز چشم پوشی کرد.

در قسمتی از این مقاله به انجام آزمایش در کشورهای مختلف دنیا در بازه های زمانی گوناگون در خصوص ابتلای مجدد (Reinfection) انجام شده است.

بررسی تست pcr در کشورهای مختلف

در کشور دانمارک در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه بر روی ۴ میلیون نفر جمعیت آزمایش ها نشان می دهد که ابتلای مجدد کمتر از یک درصد بوده و در کل کشور هیچ کس بیش از دوبار آزمایش pcr آن مثبت نشده است.

در کشور اتریش در یک بازه زمانی ۹ ماهه نمونه گیری ها بر جمعیت ۸/۹ میلیون نفری نشان می دهد که ابتلای مجدد کمتر از سه دهم درصد میباشد.

در کشور انگلیس در یک بازه زمانی هشت ماهه ۶۶۰۰۱ نفر بررسی شدند که ابتلای مجدد آنها کمتر از ۰/۱درصد به صورت دقیق ۰/۰۵۷درصد گزارش شد.

در این کشور در بیمارستان های مختلف بر روی کارکنان بهداشتی و درمانی نیز مطالعاتی صورت گرفت که در سه مطالعه به ترتیب میزان ابتلا مجدد در میان ۱۰۳۸ نفر (در یک بازه زمانی ۷ ماهه)صفر و در میان ۲۰۷۸۷ نفر(در یک دوره ۵ ماهه)کمتر از ۰/۵درصد و در میان ۱۲۵۴۱ نفر از اعضای بیمارستان های وابسته به دانشگاه آکسفورد انگلستان (در یک دوره ۷ ماهه)کمتر از ۰/۲ درصد گزارش شده است.

در خصوص کرونا ویروس با گذر زمان و ایجاد ایمنی در میان اکثریت افراد می توان زندگی عادی را مجددا کسب کرد اما تا آن زمان رعایت پروتکل های بهداشتی حرف نخست را می زند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟