سلامت موهای تان را با بادام تامین کنید + فیلم
حجم ویدیو: 3.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38

از جمله خواص بادام می توان به منبع ویتامین E، مس، منیزیم و پروتئین با کیفیت بالا اشاره کرد. آنها همچنین دارای سطوح بالای اسیدهای چرب غیر اشباع سالم و همچنین سطح بالایی از مولکول های زیست فعال (مانند فیبر، فیتواسترول، ویتامین ها، سایر مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که می توانند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند.

به گزارش رکنا ، بادام ها از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر تولید شده است. فقط ۱۰۰ گرم از بادام حاوی یک هشتم از نیازهای روزانه پروتئین یک انسان است. خوردن ۱۰ عدد بادام با ۱ لیوان شیر ارزش غذایی به اندازه ۵ پرس چلوکباب دارد. خوردن روزی ۱۴ عدد بادام باعث قطع شدن ریزش مو میشود.

به مبتلایان کبد چرب توصیه می شود که برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنند. این افراد باید روزانه پنج عدد فندق، پنج عدد بادام و سه عدد پسته بخورند.

فواید و خواص بادام

۱) کنترل کلسترول با بادام

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن تغذیه آمریکا نشان می دهد که مصرف بادام باعث افزایش سطح ویتامین E در پلاسما و گلبول های قرمز خون می شود و همچنین باعث کاهش کلسترول می شود.

۲) بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ در تحقیقات زنان و زایمان منتشر شده است، به بررسی میزان مصرف آجیل و سرطان اشاره کرد.

آنها دریافتند افرادی که مقادیر بالاتری از پسته، گردو، و بادام مصرف می کردند خطر ابتلا به سرطان پستان را ۲ تا ۳ برابر کاهش دادند.

۳) بادام و فواید آن برای بیماری قلبی

بادام، همراه با آجیل ها به طور کلی، اغلب با سطوح بالاتری از چربی خون همراه است و برای قلب مفید است.

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، دانشمندان دریافتند که بادام به میزان قابل توجهی میزان آنتی اکسیدان را در جریان خون افزایش داده است که باعث کاهش فشار خون و بهبود جریان خون گردیده است.

۴) بادام و منبع غنی ویتامین E

بادام حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E است. در واقع، بادام یکی از بهترین منابع طبیعی ویتامین E است، که ۳۷ درصد از مصرف روزانه توصیه شده فقط یک هشتم از یک بادام است. ویتامین E به محافظت از سلول ها از آسیب های اکسیداتیو کمک می کند.

همچنین مصرف بالای ویتامین E ، خطر برخی از بیماری ها مانند آلزایمر ، برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۵) بادام و کنترل قند خون

از دیگر خواص بادام می توان به بهبود قند خون اشاره کرد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بادام میتواند قند خون را کنترل کند.

به نظر می رسد این توانایی به دلیل سطح بالای منیزیم باشد. در حدود یک سوم افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ سطح منیزیم کم است.

۶) بادامها به مدیریت وزن کمک می کنند

از آنجا که بادام ها در کربوهیدرات ها کم و دارای پروتئین و فیبر زیاد هستند، می توانند باعث دریافت کالری بیشتر و مدیریت وزن شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟