به رنگ مو وابسته نشوید + دلایل

خریدارانی که برای برطرف کردن نیاز خود به دنبال رنگ مو ها هستند و فروشندگانی که با هر شیوه‌ای سلامت زنان را به چندین اسکناس بیشتر می‌فروشند.

به گزارش رکنا ، دکتر مهری شیوایی متخصص پوست و مو در این مطلب دلایلی برای استفاده نکردن از رنگ مو برای شما دارد که براساس تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران دنیاست.

حجم و تعداد تارهای مو کم می‌شود

تجربه ریزش مو بعد از رنگ‌کردن کاملا برای شما آشناست. موها بعد از ترکیب با رنگ وقتی آبکشی و شست‌وشو می‌شود ریزش زیادی دارد.مواد شیمیایی رنگ مو در ترکیب با پوست کف سر و ریشه موها واکنش نشان داده و آن‌ها را سست می‌کند.در نهایت با چند بار رنگ‌کردن آن‌ها خواهید دید که دیگر موها حجم و اندازه گذشته را ندارد و به مراتب بیشتر از قبل دچار ریزش شده است.

پیری زودرس مو

ساختمان موها برای این‌که با قدرت بتوانند وظیفه رویش و ترمیم تارهای مو را به درستی انجام دهند نیاز به تقویت و مراقبت دارند.اما برعکس رنگ موها بعد از هربار استفاده ساختمان و ریشه موها را ضعیف و مقاومت و استحکام آن را کاملا از بین خواهند برد.بنابراین موها زودتر از موعد شکننده و خشن و از همه مهم‌تر سفید می‌شوند.ترکیبات شیمیایی رنگ مو، فرایند تولید رنگدانه‌ها را مختل و موجب خاکستری‌شدن زودتر از موعد آن‌ها می‌شود.

لطافت و رطوبت موها برای همیشه از بین می‌رود

به ظاهر موهایتان در روزهای نوجوانی و کودکی نگاهی بیندازید. لطافت و درخشندگی موهای آن روزهای شما دیگر برنمی‌گرددچون سال‌هاست با رنگ موهای بی‌کیفیت و ترکیبات شیمیایی خشک و شکننده شده‌اند.رطوبت موها بعد از چند بار استفاده از رنگ مو کاملا از بین می‌رود.پس نباید انتظار داشت با ماهی یک‌بار رنگ‌کردن موها،ریزش،خشکی،شکنندگی و موخوره سراغ شما نیاید.

سرطان در کمین است

یکی از پررنگ‌ترین دلایل ما برای توصیه به استفاده نکردن از رنگ مو، بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان‌هایی مانند مثانه، پوست و سینه است. هشدارهایی که پژوهشگران برجسته دنیا درباره رابطه استفاده از مواد شیمیایی رنگ موها می‌دهند به قدری جدی است که باید در مصرف آن‌ها به‌ویژه رنگ‌های شیمیایی بی‌کیفیت تجدید نظر کرد.

رشد موها را متوقف می‌‌شود

سرعت رویش موها تا پیش از رنگ کردن مداوم آن‌ها بیشتر بوده است. این را خانم‌هایی می‌گویند که حدود 10 سال مداوم از رنگ‌کردن موهایشان گذشته است.با افزایش ریزش مو و از دست رفتن مقاومت تارهای آن،روند رشد مجدد و منظم موها به‌شدت کند می‌شود.

این ترکیبات شیمیایی رنگ موها هستند که چرخه حیات و طبیعت موهای سالم را با از بین‌بردن چربی طبیعی پوست و موی سر دچار تغییر و رشد موها را تا حدود 40 درصد همراه با افزایش سن کاهش می‌دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟