خواص موسیر + تفاوت و شباهت با سیر

به گزارش رکنا ، موسیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاونوئید‌هایی مانند کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهم از جمله گوگرد، پتاسیم و منگنز است.

مو سیر و سیر دو گیاه متفاوت هستند، اما خواص یکسانی دارند. موسیر ۴۰ گونه مختلف و طعمی شبیه سیر و تلخی کمتری نسبت به سیر دارد. موسیر مانند سیر و پیاز خاصیت آنتی اکسیدانی، رقیق کردن خون یا خواص آنتی باکتریالی دارد، اما مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن‌ها با هم متفاوت است. یکی از ویژگی‌های بارز موسیر بو ندادن دهان پس از مصرف آن است. سیر و موسیر هر دو خاصیت ضد سرطانی به دلیل وجود گوگرد دارند، موسیر به شکل پیازی تقریبا درشت از ریشه این گیاه که در زیر خاک رشد کرده است در می‌آید و همراه محصولات و فراورده‌های مختلفی به کار می‌رود. سیر به شکل چند حبه کوچک داخل یک کیسه، اما موسیر به شکل یک پیاز است.

خواص موسیر برای جنین و زنان باردار

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می‌شود، همچنین فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلوگیری می‌کند.

ویتامین‌های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است. موسیر حاوی ترکیبات گوگردی فراوان است که خواص ضد باکتری دارند و مانند آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تب و برونشیت عمل می‌کنند.

موسیر برای دیابت و قند خون

موسیر تولید انسولین در بدن را افزایش می‌دهد و به همین علت سبب کاهش قند خون می‌شود.

سرطان

ترکیبات گوگردی و اتیل استات موجود در موسیر رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهند. مصرف موسیر از انواع سرطان‌های سینه، معده و کولون پیشگیری می‌کند.

عوارض مصرف زیاد موسیر

ریفلاکس معده

سوزش سر دل

سندروم روده تحریک پذیر

واکنش‌های آلرژیک مانند آسم، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم‌هاآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟