خط قرمزها و خط سبزهای تغذیه ای برای هر گروه خونی

به گزارش رکنا ، دکتر آدامو می‌گوید: « برای طراحی یک رژیم غذایی مناسب می‌توان از گروه‌های خونی استفاده نمود.»

دکتر آدامو سیر تاریخی خاصی را برای پیدایش گروه‌های خونی در نظر می‌گیرد که دانستن آن خالی از لطف نیست. او اعتقاد دارد گروه خونی O قدیمی‌ترین گروه خونی است و مربوط به زمانی است که انسان‌ها فقط شکار را آموخته بودند لذا بهترین نوع رژیم غذایی برای این افراد رژیم غذایی شکارچیان اولیه یعنی رژیمی غنی از چربی و پروتئین است.

گروه خونی A مربوط به دوره بعدی است یعنی دوره‌هایی که بشر کشاورزی را آغاز نموده بود لذا افرادی که گروه خونی شان A و فرزند زادگان خلف‌شان که دارای گروه خونی AB باشد باید از رژیم های غذایی غنی از کربوهیدرات و غلات استفاده نمایند.

گروه خونی B نیز مابین دو گروه خونی می‌باشد و از آنجایی که مربوط به دوره‌ای است که بشر در حال انتقال سبک زندگی از شکارگری به کشت‌کاری است لذا افرادی که داری این گروه خونی می‌باشند باید از رژیم‌های غذایی که حاصل اجتماع این دو نوع رژیم غذایی است استفاده نمایند.

از لحاظ کارایی نیز گروه B مابین دو گروه زیر است یعنی نه به اندازه گروه خونی O می‌تواند از چربی‌های موجود در غذا استفاده نماید و نه به اندازه گروه A می‌تواند قندها را سریع بسوزاند و در حقیقت میانه این دو است.

دکتر آدامو میگوید: «کنترل رژیم غذایی بر اساس گروه خونی به ما کمک می‌نماید که بتوان غذاها را به دو گروه دوست و دشمن تقسیم‌بندی نمود.»

البته جبهه گیری‌های سختی هم علیه این دیدگاه بیان شده است اما دکتر آدامو این امر را طبیعی می‌داند و می‌گوید برایم بدیهی است که هر نظر نو و انقلابی با چنین مخالفت‌هایی مواجه شود.

گروه خونی « O » :

مفید: گوشت، دل، جیگر، میگو، روغن زیتون، انجیر خشک، هندوانه، گوجه سبز

مضر: سوسیس، کالباس، گوشت غاز کنسرو شده، خربزه، پرتقال، فندق

 گروه خونی « A » :

مفید: گوشت ماهی، جوجه، روغن زیتون، سویا، سبزیجات، زردآلو، گوجه سبز، آناناس

مضر: گوشت، کله پاچه، کالباس، دل، سیرابی، موز، انبه، طالبی، پرتقال

گروه خونی « B » :

مفید: گوشت بره، بلدرچین، گوسفند، ماهی، پنیر، شیر، موز، انگور

مضر: سوسیس، مرغ، قلوه,، ژامبون، کره، خامه، نارگیل، انار

 گروه خونی « AB » :

مفید : گوشت، ماهی، گیلاس، آلبالو، انگور، کیوی

مضر : جوجه، دل، بلدرچین آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟