نشانه های کرونا ویروس در فازهای مختلف بیماری

به گزارش رکنا ، رضا زاهد پزشک اورژانس گفت : مبتلایان معمولا چند فاز را تجربه می‌کنند، در فاز صفر بیماران بی علامت بوده و تنها با غربالگری شناسایی می‌شوند؛ این مرحله به دلیل کمبود تست‌های تشخیصی حلقه مفقوده در کشور ما بوده، چراکه افراد بدون علامت شناسایی نشده و با حضور در جامعه، بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند. البته امیدواریم با ورود تست­‌های سریع جدید این مرحله نیز به زنجیره بیماریابی، قرنطینه و درمان اضافه گردد تا کنترل بیماری دست­ یافتنی ­تر شود.

وی ادامه داد: در فاز یک، افراد علائم خفیفی مثل سر درد، گلودرد ، دل درد و درد قفسه سینه، اسهال، تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی، تب و لرز، ضعف، خستگی مفرط، کوفتگی، درد شکم، سرفه خشک، تنگی نفس خفیف، اختلال بویایی و چشایی، خشکی دهان و گلو، احتقان و آبریزش بینی را تجربه می‌کنند که در صورت تشدید هر یک از این علایم بیمار باید حتما به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کند.

رفع تب و بدن‌درد با استامینوفن

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد مبتلایان بدون مراجعه به پزشک و تنها با استراحت در منزل بهبود می‌یابند، عنوان کرد: تب و بدن‌درد این افراد نیز با استامینوفن ساده رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی بیماران ممکن است این فازها را به ترتیب رد نکرده و بلافاصله بعد از شروع علائم وارد فاز بحرانی شوند، گفت: در فاز تنفسی متوسط فرد درد و فشار قفسه سینه را احساس کرده و میزان اشباع اکسیژن خون بین ۹۰ تا ۹۳ است؛ در فاز شدید و بحرانی تعداد تنفس بیمار به بالای ۳۰ و میزان اشباع اکسیژن خون به زیر ۹۰ می‌رسد، همچنین درگیری ریوی به بالای ۵۰ درصد رسیده و احتمالا فرد نارسایی ارگان پیدا می‌کند، بنابراین پیش از بروز این علایم فرد باید حتما به پزشک مراجعه کرده باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟