سرطان های شایع در مردان کدامند؟

سرطان / به گزارش رکنا، کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان ایرانی بوده و سایر سرطان های شایع در مردان به ترتیب پوست، معده، روده بزرگ و مثانه است.

 دکتر فلوریا انفرادی افزود: پروستات غده ای به اندازه یک گردو است که زیر مثانه قرار دارد و با افزایش سن، وزن آن افزایش یافته و موجب بیماری «بزرگی خوش خیم پروستات» شده که باعث مشکلات ادراری در فرد می شود.

وی نیاز به دفع ادرار مکرر، جریان ادرار آهسته تر از معمول و خونریزی در هنگام دفع ادرار را از جمله علایم سرطان پروستات عنوان کرد که باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

انفرادی بیان داشت: کشف سرطان در مراحل اولیه کشنده نبوده ولی در صورت نادیده گرفتن علائم، در مراحل دیررس سرطان از غده پروستات خارج شده و غدد لنفاوی، استخوان ها، کبد و ریه را می تواند درگیر کند که درمان شدیدتر و پرعارضه تری را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه زندگی مانند تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم، پیشگیری از چاقی، عدم مصرف دخانیات و تریاک، توجه به علائم ادراری زودرس و در مواردی انجام آزمایش خون و تصویر برداری پروستات و زیر نظر پزشک بودن، می تواند تا حدود زیادی از بروز سرطان پروستات پیشگیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟