با این خوشمزه ها بمب انرژی شوید

به گزارش رکنا، آنچه امروزه بیشتر میان نوجوانان و البته جوانان به عنوان راههای افزایش انرژی باب شده است و آن ها را به سمت و سوی مصرف نوشابه های انرژی زا و مواردی از این دست سوق می دهد، عوارض و پیامدهای ناخوشایندی را برای سلامتی آن ها به دنبال دارد.
به عقیده متخصصان و پزشکان حوزه علم تغذیه هیچ گاه نمی توان با مصرف یک یا چند ماده محدود غذایی انرژی مورد نیاز بدن را به همراه سلامتی آن تامین کرد.
تامین انرژی بدن و حفظ سلامت جسمی مستلزم داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از همه گروههای غذایی در برنامه غذایی روزانه است.
سبزیجات، میوه جات و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین به زور طبیعی براز همه افراد مورد نیاز و ضروری است و نباید از رژیم غذایی آن ها حذف شود.
افراد برای حفظ سلامت و شادابی جسمی و روحی خود باید رژیم غذایی سالم و البته کم حجمی که کالری بیشتری را به بدن آن ها برساند انتخاب و مورد استفاده قرار بدهند.
محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: همه مواد غذایی دارای انرژی و کالری هستند و بعد از مصرف در بدن فرد انرژی آزاد می کنند.
او اضافه کرد: خاصیت برخی از مواد غذایی نسبت به بقیه بیشتر است و نوع کالری آن ها در مقایسه با دیگر غذاها مطلوب تر و مفیدتر است.
این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: افراد با ذائقه های مختلف می توانند در رژیم غذایی روزانه خود از انواع مغزها بیشتر استفاده کنند و به این شکل در طول روز انرژی بیشتری خواهند داشت.
انوشه همچنین یادآور شد: مصرف انواع مغزها که در گروه آجیل از آن ها نام برده می شود مثل مغز بادام، گردو، فندق، پسته و سایر مغزهای این چنینی می تواند در طول روز انرژی بیشتری را به بخش های مختلف بدن افراد برساند.
او افزود: به همان اندازه که نوع انتخاب غذایی اهمیت دارد، زمان مصرف و استفاده آن ها نیز دارای اهمیت است و حجم انرژی بدن نیز با توجه به زمان دریافت مواد غذایی مورد نیاز آن کم یا زیاد خواهد شد.
انوشه در ادامه تاکید کرد: مصرف انواع ادویه ها در تهیه و آماده کردن غذاهای مختلف، مثل زردچوبه، دارچین، زنجبیل و سایر ادویه ها به آزادسازی انرژی بیشتر در بدن فرد کمک می کنند و در نتیجه افزایش انرژی بیشتری را برای فرد مصرف کننده به دنبال خواهند داشت و در متابولیسم بدن او اثر مثبت دارد.
این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی فوق که برای دریافت انرژی بیشتر به آن ها اشارهشد، مستلزم دانستن طبع بدن هر فرد و گنجاندن آن مواد در رژیم غذایی روزانه است.
انوشه بیان کرد: افراد باید بدانند که مواد غذایی مفید و مغزی را با توجه به سلامت آن ها و میزان کالری انتخاب کنند و هر چقدر این مواد غذایی در حجم کمتر و کالری بالاتری باشد، مفیدتر خواهد بود.
این پزشک متخصص تغذیه یادآور شد: استفاده از آب در رژیم غذایی روزانه اگر چه در ظاهر انرژی و کالری خاصی برای بدن به همراه ندارد اما به ماندگاری بیشتر انرژی مواد غذایی کمک می کند.
این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: انتخاب صحیح و درست در مصرف مواد غذایی در نتیجه به افزایش شادابی و تامین سلامت فرد منتهی می شود و افراد باید مواد غذایی ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
انوشه اضافه کرد: هر 100 گرم مغز گردو بین 600 تا 630 تا 650 کالری و 100 گرم مغز پسته 500 تا 580 کالری در خود دارد و استفاده از چنین موادی در رژیم غذایی به افزایش میزان انرژی دریافتی منجر خواهد شد.
او تاکید کرد: تکیه افراد به مصرف یک یا چند ماده غذایی مشخص و پرهیز از استفاده از سایر مواد غذایی عادت درستی نیست و به ضعف بدنی افرادی با این رژیم غذایی منجر خواهد شد.
این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: استفاده از غذاهای طبیعی و سالمی که در منزل تهیه می شود و جایگزینی آن ها با غذاهای فرآوری و نیمه آماده که به صورت کنسروی تولید و به فروش می رسند، انرژی بیشتر و سالمتری را برای فرد مصرف کننده تامین می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟