تحت هر شرایطی تناسب اندام‌تان را حفظ کنید

وقتی صحبت از ورزش کردن می‌شود معمولا به این فکر می‌کنیم که «چطور وقت ورزش کردن پیدا کنم؟»، اما اغلب موارد، شروع به ورزش کردن چندان مسئله‌ای نیست، بلکه مشکل بزرگ‌تر، تداوم آن است..

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بزرگسال باید تمرینات قدرتی انجام دهند و در هفته، ۱۵۰ دقیقه فعالیت در حد متوسط و یا ۷۵ دقیقه تحرک بدنی با شدت بالا داشته باشند.

همه‌ی ما می‌دانیم که باید خیلی بیشتر فعالیت و تحرک بدنی داشته باشیم، اما وقتی انگیزه نداریم و مشغله‌های فراوان فرصت این کار را به ما نمی‌دهند چطور می‌توانیم جایی برای ورزش و تحرک باز کنیم؟

غفاری دایت به شما کمک میکند تا هم برنامه ی ورزشی خوب و ایده آل خودتان راپیدا کنین و هم به راحتی انجام دهید.

دلیلی برای ورزش کردن‌تان پیدا کنید، بی‌هدف ورزش نکنید

دلایل ما برای شروع ورزش و تمرین نقش تعیین کننده‌ای در تداوم یا ترک آن دارد. خیلی اوقات پیام‌هایی که از جامعه برای ورزش کردن دریافت می‌کنیم مربوط به انگیزه‌های کوتاه مدت، احساس گناه و خجالت می‌شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد جوان اگر انگیزه‌شان برای ورزش کردن مربوط به ظاهرشان باشد، بیشتر و جدی‌تر به باشگاه خواهند رفت، اما بعد از دهه‌ی ۲۰ زندگی، این انگیزه دیگر قدرت چندانی ندارد.

به گفته‌ی دانشمندان اگر دلایل ورزش کردن روی احساسات فوری مثبت مانند کاهش استرس، افزایش انرژی و دوست یابی متمرکز شوند، نتیجه‌ی بهتری خواهیم گرفت. تنها راه اینکه قانع شویم باید به ورزش الویت بدهیم این است که قبول کنیم تحرک بدنی قرار است فوایدی نصیب‌مان کند که بر زندگی روزمره‌مان تاثیرات قابل توجهی دارد و ارزشمند است.

کم کم شروع کنید، نه ناگهانی و انفجاری

اگر ناگهان تصمیم بگیرید همه چیز را متحول کنید، مثلا رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید، ورزش را شروع کنید، دست از الکل و سیگار بردارید و ...، در عرض دو سه هفته انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهید و خیلی خسته خواهید شد. اگر در حال حاضر اندام‌تان متناسب نیست پس باید بدانید که به زمان بیشتری نیاز دارید. این روز‌ها توصیه‌های زیادی مبنی بر انجام تمرینات متناوب پُر شدت وجود دارد که، چون از لحاط زمان، فشرده است و وقت گیر نیست، طرفداران زیادی هم پیدا کرده، اما بیشتر افراد توانایی این را ندارند که چنین ورزشی را هر روز انجام دهند.

برای یک فرد معمولی، یک یا نهایتا دو بار در هفته کافیست که باید آن را با پیاده روی تند، شنا و دوی آهسته ترکیب کنند. شما به عنوان یک فرد معمولی، دست کم برای ماه اول، باید دو یا سه روز در هفته استراحت داشته باشید. با این روش، بدن‌تان فرصت کافی برای ریکاوری در کنار تمرینات پُر شدتی که انجام می‌دهید خواهد داشت.

به ورزش کردن عادت کنید

وقتی تازه ورزش کردن را شروع می‌کنید و مثلا دویدن، ورزش انتخابی شماست ممکن است روز‌های اول حتی بیرون رفتن از در خانه هم برای‌تان سخت باشد: کفش‌های‌تان کجا هستند؟ بطری آب‌تان؟ اصلا چه مسیری را قرار است بدوید؟ اما بعد از مدتی تمام این موارد برای شما عادی می‌شوند و دیگر به دردسر نمی‌افتید. پس آن را تبدیل به رفتار و عادتی تداوم پذیر کنید.

مدت زمان کوتاه، اما مفید به ورزش بپردازید

ورزش کردن لزوما نباید یک ساعت طول بکشد. اگر کمبود وقت دارید، یک تمرین خوب و اصولی ِ ۱۵ دقیقه‌ای نیز می‌تواند واقعا موثر باشد. می‌توانید هدف‌تان را اینگونه تنظیم کنید که به مرور و تدریجا با تغییراتی مناسب‌تر، زمان بیشتری برای ورزش باقی بگذارید.

باید به نفس نفس زدن بیفتید

اغلب به ما گفته می‌شود که انجام کار‌های خانه می‌تواند نوعی فعالیت بدنی و ورزش محسوب شود، اما آیا واقعا به همین سادگیست؟ تحرک بدنی زمانی ورزش به حساب می‌آید که دمای بدن بالا برود، ضربان قلب‌تان تند شود و اگر بخواهید حین فعالیت با کسی حرف بزنید به راحتی نتوانید این کار را بکنید و به نفس نفس زدن بیفتید. اگر پیاده روی‌تان جوری باشد که هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتد ورزش محسوب نمی‌شود.

زیاد به خودتان فشار نیاورید

گاهی دلیل نتیجه نگرفتن یا دلزده شدن، فشار بیش از حد به بدن است. اینکه می‌توانید یک ساعت بدوید دلیل نمی‌شود حتما باید این کار را بکنید. دو یا سه بار در هفته و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دویدن می‌تواند تاثیر بزرگی بر سطح فیتنس‌تان بگذارد و کمک بزرگی به سلامتی‌تان بکند.

به خودتان پاداش دهید

شما به انگیزه و پاداشی که به خودتان می‌دهید نیاز دارید. گاهی خودتان را سورپرایز کنید!

حامیانی برای خود پیدا کنید‌

می‌توانید عضو گروه‌ها یا کمپین‌هایی شوید که هر وقت نیاز داشتید به شما کمک کنند و انگیزه بدهند. مغز شما نسبت به حمایت و تشویق، واکنش خوبی نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید تغییرات سخت را نیز ممکن کنید.

ساعت آلارم‌دارتان را دم دست‌تان نگذارید

اگر مثل خیلی از افراد دیگر باید برای ورزش کردن، صبح زودتر از خواب بیدار شوید، ساعت‌تان را که آلارم آن برای صبح زود تنظیم شده دور از تخت‌تان قرار دهید تا مجبور شوید برای خاموش کردن آن از جای‌تان بلند شوید.

قانون «چهار روز» را در پیش بگیرید

این قانون ساده را برای خود وضع کنید: به خودتان اجازه ندهید بیش از چهار روز بین جلسات تمرینی‌تان فاصله بیفتد؛ بنابراین اگر می‌دانید هفته‌ی شلوغی در پیش دارید از همین الان برنامه ریزی کنید که قانون «چهار روز» را زیر پا نگذارید. به جز در موارد بیماری یا آسیب باید همیشه به این قانون عمل کنید.

راهکارهای فراوانی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت وجود دارد که غفاری دایت شما را برای رسیدن به وزن ایده آل راهنمایی میکند.

باتوجه به این که هنر مندان عزیز کشورمان  رژیم مهران غفوریان استفاده کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند

آن هم با رژیمی که حتی هر چیزی که بخوای میتونی بخوری همین الان وارد سایت شوید و با کد تخفیف عدد 7 تا اول مهر ماه اندام دلخواه خود را بدست بیاورید.

رژیم

جهت دریافت رژیم کلیک کنید

کدخبر: 598794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟