اگر این عادت ها را دارید حتما ترک کنید / خطر سرطان در کمین است

به گزارش رکنا ، با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط زندگی از گذشته تا به امروز به شدت تغییر پیدا کرده است، این تغییرات نه تنها در سبک زندگی ما بلکه در خوراک پوشاک و رفتار ما نمایان است.

یکی از مسائلی که امروزه بسیاری از افراد را با خود درگیر کرده، مسئله سرطان است. بر اثر ابتلا به بیماری سرطان افراد زیادی به خصوص در ایران جان خود را از دست می‌دهند.

این آمار نسبت به گذشته به شدت در حال افزایش است و می‌توان آن را با نوع تغذیه نامناسب، استفاده از قلیان و سبک زندگی نادرست مرتبط دانست.

برای همه ما اتفاق افتاده است در مواقعی که وقت و حوصله آشپزی را نداریم، سریع‌ترین راه، استفاده از غذا‌های فست فودی است.

مصرف فلوراید

ما همیشه عادت و تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی‌های غیر طبیعی داریم . نوشابه ها، آبمیوه‌های غیرطبیعی و شرکتی معمولاً برای ماندگاری بیشتر از میزان قابل توجهی از مواد نگهدارنده از قبیل فلوراید برخوردار هستند، این امر سبب می‌شود تا احتمال بروز سرطان در ما افزایش یابد.

استفاده از ظروف یکبار مصرف

یکی از دیگر عادت‌های غلط ما این است که به استفاده از ظروف یکبار مصرف روی آوردیم و در بیشتر مراسم هایمان برای راحتی هرچه بیشتر از ظروف یکبار مصرف استفاده می‌کنیم در حالی که با این کار احتمال ابتلا به بیماری سرطان را بیش از پیش را افزایش می‌دهیم. اگر مانند گذشتگان از ظروف چدنی و مسی برای پخت و پز مصارف روزانه مان استفاده کنیم نه تنها بخشی از مواد معدنی بدن ما را از این طریق جذب کرده ایم بلکه امکان خطر ابتلا به بیماری سرطان تا حد قابل توجهی جلوگیری کرده‌ایم.

زندگی ماشینی

امروزه افراد برای راحتی و سهولت در انجام کار‌های شان به شدت ماشینی شده‌اند و برای انجام کوچکترین کار‌ها و فعالیت روزمره شان از خودرو برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، در نتیجه این بی تحرکی چاقی را خواهیم داشت. اضافه وزن و چاقی یکی از هزاران عواملی است که سبب بروز انواع مختلف سرطان و بیماری ها‌ی قلبی در افراد می‌شود.

امواج موبایل و تبلت

یکی از مصادیق پیشرفت علم و تکنولوژی موبایل و تبلت‌ها هستند که به یک وسیله جدانشدنی از انسان‌ها تبدیل شده‌اند و اگر هر چیزی را هم در طول روز از یاد ببریم و فراموش کنیم چک کردن گوشی ما را از یاد نخواهیم برد. در هنگام خواب هم این وسیله را از خود جدا نمی‌کنیم و بالای سر خود قرار می‌دهیم در حالی که امواجی که از موبایل و وسایل الکترونیکی می‌شود؛ به شدت سرطان زاست.

داشتن تفریحات ناسالم

یکی از تفریحاتی که اکثر جوانان به آن روی آوردند، استفاده از قلیان است. بیشتر آنها معتقدند ضرر استفاده از قلیان کمتر از سیگار است و حتی استفاده از قلیان به جای سیگار را برای خود یک مزیت می‌دانند، در صورتی که استفاده از قلیان و ورود دود آن به بدن، هزاران برابر بیشتر از دود سیگار سرطان زاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟