سندرم ولفرام چیست ؟ + راه درمان

محققان در مطالعات اخیر خود به روشی تازه برای درمان سندرم ولفرام دست یافتند.

به گزارش رکنا ، دانشمندان دانشگاه ییل موفق به کشف روش درمانی موثر برای درمان سندرم ولفرام شدند. سندرم ولفرام یک اختلال ژنتیکی است که دستگاه عصبی مرکزی کودکان را درگیر می‌کند. این سندرم با اختلالات متعددی از جمله اختلال در ناشنوایی، دیابت و آتروفی عصب بینایی خود را نشان می‌دهد. متاسفانه بسیاری از این بیماران در دهه سوم زندگی خود، جانشان را از دست می‌دهند.

محققان موفق شدند با واکاوی مکانیسم بیماری سندرم ولفرام، به روشی بالقوه برای درمان آن دست یابند. اکنون ۵۰۰ هزار نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و روش دانشمندان دانشگاه ییل امید‌ها برای درمان این بیماری افزایش داده است.

اهمیت کلسیم در سندرم ولفرام

پروفسور باربارا ارلیچ، مسئول این تحقیقات اعلام کرد: برای درمان این بیماری از دو دارو استفاده کردیم. تحقیقات ما نشان داد کلسیم در داخل سلول‌های بدن بیماران نقش مهمی ایفا می‌کند. زمانی که پروتئین ولفرامین در سلول‌ها در پانکراس کاهش می‌یابد، کلسیم سیگنال‌های اشتباه منتشر می‌کند.

سندرم ولفرام جزو بیماری‌های نادر در جهان محسوب می‌شود و تاکنون درمان قطعی برای آن کشف نشده است. حال محققان امیدوارند بتوانند با اختلال در عملکرد مکانیسم این سندرم، روش درمانی قطعی برای آن پیدا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟