مردها کرونا را جدی نمی گیرند!

به گزارش رکنا ، نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ایالت نیویورک امریکا، تعداد فوتی‌های مرد ناشی از ویروس کرونا دو برابر آمار فوتی‌های زن است.

شاید دیده باشید، زوجینی که زن ماسک پوشیده و همسرش بدون ماسک در جامعه حضور دارد. با توجه به اینکه این دو نفر در کنار هم زندگی می‌کنند، ماسک نپوشیدن مرد می‌تواند عاملی برای ابتلا زن به کووید -19 نیز شود، هرچند که ماسک پوشیده باشد.

دکتر سوزان پینکوس، پزشکی در نیویورک اظهار کرد که استفاده از ماسک تنها برای محافظت شخصی از ویروس کرونا نیست و می‌تواند عاملی برای محافظت از تمامی ویروس‌ها باشد.

افرادی که در این روزها از ماسک استفاده می‌کنند، معمولا مسئولیت اجتماعی بیشتری نسبت به دیگران احساس می‌کنند. زمانی که دو نفر در کنار هم، یکی از ماسک استفاده نمی‌کند منجر به احساس عزل و درماندگی، اضطراب، ناامیدی، غم، اندوه و عصبانیت در دیگری می‌شود.

مشکلات خانوادگی با ماسک نزدن

گاهی عدم استفاده از ماسک می‌تواند منجر به بروز مشکلات خانوادگی شود. برای مثال، زنی که بیماری زمینه‌ای دارد و همسرش از ماسک زدن امتناع می‌کند، عاملی برای دوری و شاید طلاق آنان شود. مهمترین دلیل برای استفاده از ماسک این است که می‌تواند احترامی برای شریک زندگی در خانواده و دیگر افراد در جامعه باشد.

محققان دانشگاه میدلسکس در بریتانیا و موسسه پژوهشی علوم ریاضی در دانشگاه برکلی مقاله‌ای را منتشر کردند که تفاوت‌های جنسیتی برای پوشیدن ماسک را بررسی می‌کند.

این مطالعه نشان داد، مردان معمولا برای عدم استفاده از ماسک، داشتن احساس منفی را گزارش می‌کنند و تصور دارند که پوشیدن ماسک بیانگر احساس ضعف است.

عامل دیگر برای عدم استفاده از ماسک در مردان این است که مردان بیشتر از زنان بر این باورند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نمی‌گیرند.

نتایج بررسی نشان داد، لاغر بودن، مسن بودن و زن بودن، از عواملی است که افراد بیشتر از ماسک استفاده می کنند، اما طبق یک مطالعه جدید، مردان باوجود آسیب‌پذیری بیشتر در برابر کروناویروس، کمتر از زنان ماسک صورت می‌پوشند.

البته برخی از کارشناسان بهداشت بر این باورند که زنان نسبت به مردان، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و این موضوع با توجه به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی برای مردان پیامدهای بدتری داشته است. نتایج نشان داد که زنان معمولا در مقابله با این بیماری‌ها بهتر عمل می‌کنند.

چرا مردان ماسک نمی زنند؟

در یک بررسی دیگر محققان دریافتند که مردان عامل ضعف را برای نپوشیدن ماسک عنوان کردند.

در نظرسنجی حدود 2500 نفر مشخص شد که مردان احتمالا کمتر از زنان، ماسک صورت استفاده می‌کنند.

محققان تحقیق در سال 2013 اظهار کردند که سن و جنس نقش مهمی در پوشیدن ماسک دارد.

گاهی سطح تحصیلات هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای استفاده از ماسک نقش داشته باشد.

بر اساس نمونه تصادفی از 2451 بزرگسال در ایالات‌متحده، حدود 67 درصد از خانم‌ها گفتند که در هر مکانی خارج از خانه ماسک می‌زنند و این در حالی است که 56 درصد از آقایان با پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی موافق بودند.

کاترین ساندرسون، استاد روانشناسی در کالج آمهرست ایالات‌متحده افزود که مردان نسبت به زنان درباره موارد مرتبط با سلامتی متفاوت فکر می‌کنند. برای مثال، مردان سرعت بیشتری در رانندگی دارند و کمتر از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

محققان خاطر نشان کردند که مسوولان بهداشتی باید در تغییر این شیوه و تفکر تلاش کنند و نشان دهند که پوشیدن ماسک عاملی برای ترس نیست بلکه بیانگر حس مسوولیت‌پذیری و نگرانی نسبت به سلامت دیگران است.

منابع:

www.dailysabah.com

www.marketwatch.com

www.cnn.com

www.nytimes.com

www.businessinsider.fr

www.miamiherald.com

www.vogue.comبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟