خطر کرونا با خشکی دهان

به گزارش رکنا ، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح در ایام روزه داری با توجه به شیوع کرونا و لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن، توضیح داد.

رعایت تعادل و تنوع در تغذیه

دکتر زهرا عبداللهی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره تغذیه و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، گفت: امسال در کشور با شرایط شیوع کرونا مواجهیم و خوب است که نکاتی را درباره تغذیه صحیح در ایام روزه داری بدانیم. اولین نکته اینکه اصولا در ایام روزه داری و ماه مبارک رمضان هم رعایت اصول تغذیه درست در وعده های سحر، افطار و بعد از آن، نقش مهمی در حفظ سلامت ما دارد و باید اصول تغذیه یعنی رعایت تعادل و تنوع را در تغذیه داشته باشیم و از همه گروه های غذایی به میزان کافی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از مصرف زیاد مواد قندی و چربی ها در این ایام نیز باید خودداری کنیم، گفت: مصرف بی رویه مواد قندی، نوشیدنی های شیرین و مواد چرب و سرخ شده و مصرف زیاد نمک باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند. در حالیکه برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوع غذایی که می خوریم اهمیت زیادی دارد.

وعده سحر چه بخوریم؟

عبداللهی تاکید کرد: بنابراین در وعده سحر نکاتی را که خوب است رعایت شود؛ مصرف سبزی، صیفی جات و سالاد است؛ زیرا این مواد حاوی آب هستند و در طول روز از تشنگی و خشکی گلو و دهان جلوگیری می کنند. باید توجه کرد که یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت کرونا خشکی گلو و دهان است. بر همین اساس به میزان کافی سبزی و سالاد در وعده سحر بخورید که از خشکی دهان پیشگیری می کند. در عین حال این مواد حاوی ویتامین A و C هستند.

وی تاکید کرد: نوشیدنی های شیرین، مواد قندی شیرین برای سحر توصیه نمی شوند. زیرا احساس تشنگی را در طول روز تشدید می کنند. غذاهای چرب و پر ادویه هم برای سحر مناسب نیستند. در وعده افطار مهم است که با مایعات گرم، مواد قندی که سالم ترین آنها خرما است و یک غذای ساده و سبک مصرف شود. از افطار تا سحر باید به میزان لازم مایعات مصرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟