کاربردها ، خواص و موارد مصرف روغن خراطین
  • افزایش حجم ، فرم دهنده و سفت کننده سینه و باسن

با توجه به اینکه سایر روش های افزایش سایز سینه از جمله عمل جراحی و پروتز سینه که روشی خطرناک و پرهزینه به شمار می آید و همچنین استفاده از ژل ها و کرم های موجود در بازار که سبب ایجاد عوارضی چون: سوزش ، خارش ، ایجاد لک و… می شود ، استفاده از روغن خراطین به عنوان روشی کم خطر و کم هزینه تر، مناسب تر خواهد بود. همچنین این  به جهت دارا بودن خواص روغن خراطین  درصد بالایی پروتئین و لیپید برای تقویت بافت ماهیچه ای بسیار مناسب می باشد.

  • حجم دهی به عضلات صورت با بهره گیری از خواص و فواید روغن خراطین

یکی از مهمترین دغدغه های بانوان ، لاغر و استخوانی بودن صورتشان می باشد و به طبع آن بهترین خاصیت روغن خراطین بر طرف نمودن همین نیاز است . و به دلیل هراس از جراحی های زیبایی به دلیل عوارض زیاد و نرسیدن به فرم دلخواهشان نگرانند. از دیگر فواید و خواص روغن خراطین برای چاقی صورت که بر اثر افزایش خون رسانی و سوخت و ساز و درنتیجه رشد عضلات رخ می دهد بسیار مناسب است.

  • افزایش حجم و فرم دهی لب ها و گونه ها

با توجه به عوارض استفاده از ژل ها و عدم ماندگاری آنها در دراز مدت ، بهره گیری از فواید روغن خراطین به عنوان یک روش طبیعی و دائمی برای افزایش حجم لب ها و گونه ها مناسب می باشد .

  • افزایش حجم آلت تناسلی آقایان با استفاده از خواص روغن خراطین اصل

استفاده از روغن خراطین به دلیل وجود الانتئین ، با کمک به افزایش گردش خون می تواند علاوه بر افزایش حجم و سایز آلت تناسلی به  درمان زود انزالی نیز کمک کند. در نتیجه سبب افزایش مدت رابطه جنسی، کاهش خمیدگی آلت و آرامش روحی و روانی در طول رابطه خواهد شد.

  • افزایش حجم عضلات بدن ورزشکاران:

روغن خراطین تنها روغنی است که سبب رشد عضلات می شود و می تواند با جایگزین شدن آن با مکمل های ورزشی سبب جلوگیری از آثار مخرب ناشی از مصرف مکمل ها روی کبد و سیستم گوارشی شود.

  • از بین برنده گودی زیر چشم

روغن خراطین همچنین در دراز مدت می تواند تا حد زیادی به از بین بردن گودی زیر چشم کمک کند.

  • از بین برنده چین و چروک صورت و خطوط خنده

افزایش سن، تغییر در سبک زندگی و بسیاری از عوامل دیگر سبب ایجاد چین و چروک در نواحی پیشانی و خط  خنده و… می شود که برای از بین بردن آن می توان از بوتاکس که روشی پرخطر است استفاده کرد ، ولی برای افرادی که حاضر به تزریق بوتاکس نیستند روش بهتری هم وجود دارد . یکی از کاربردهای روغن خراطین از بین بردن چین و چروک و خط اخم و خنده و پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست می باشد که سبب شفافیت و درخشندگی و همچنین نرمی و لطافت پوست خواهد شد . یکی دیگر از مزایای روغن خراطین حاوی مقادیر بالایی الانتئین و کلاژن می باشد که می تواند کمبود آن در پوست صورت را که بر اثر افزایش سن رخ می دهد جبران کند. در محققان ویکی سرا در این رابطه نیز مقاله را یافتند که در سایت معتبری از  الزویر درباره فواید ، عوارض و خواص روغن خراطین اصل توضیحاتی را ارائه می نمود .

  • از بین برنده جای جوش و زخم

متاسفانه اکثر افراد ممکن است تجربه ماندن جای جوش و زخم را روی صورت خود و تلاش برای از بین بردن آن را داشته باشند. برخی به سراغ میکرودرم و برخی به دنبال انواع کرم ها و محلول ها و… که دارای مواد شیمیایی بسیار هستند، می روند.  به علت اینکه بر اثر جوش و آکنه لایه اپیدرم و درم پوست تخریب می شود و روی پوست باقی می ماند، ظاهر ناراحت کننده ای را به ارمغان می آورد ولی روغن خراطین با حجم دادن به این ناحیه ای که تخریب شده ،می تواند باعث از بین رفتن جای جوش و اسکار و آکنه شود.

  • تقویت و رشد مو

روغن خراطین به دلیل دارا بودن مواد مغذی سبب استحکام و جلوگیری از ریزش ،خشکی و شکنندگی مو می شود و همچنین لطافت و درخشندگی مو را به دنبال دارد.

  • رفع ترک های بعد از زایمان

پس از زایمان روی ناحیه ی شکم ترک هایی ظاهر می شوند که برای خلاص شدن از آنها می توان از روغن خراطین استفاده کرد.

  • استفاده برای بیماری های مفصل و رماتیسمی

در حال حاضر بسیاری از متخصصان طب سنتی از روغن خراطین برای درمان بیماری های مفصلی و رماتیسمی استفاده می کنند .  بگونه ای که در سالهای اخیر استفاده از این روغن برای درمان درد های رماتیسمی ۳۵٪ افزایش یافته است .

  • استفاده برای ماساژ درمانی

با توجه به اینکه روغن خراطین سبب افزایش گردش خون می شود، استفاده از آن در ماساژ درمانی به این دلیل که خون به تمامی اعضای بدن به اندازه کافی میرسد کار اعضا را بهبود بخشیده و سبب احساس آرامش ، راحتی و همچنین تسکین درد می شود.

مکانیسم چگونگی افزایش حجم در عضلات

با توجه به اینکه کرم خاکی دارای قابلیت ترمیم و ساخت پروتئین می باشد،می تواند به صورت موضعی سبب افزایش حجم در اعضای مورد نظر بدن شود . روغن خراطین به دلیل دارا بودن گالیک اسید سبب از بین بردن لخته ها و رسوبات خونی و در نتیجه موجب تسهیل و بهبود جریان گردش خون و افزایش متابولیسم سلول های ماهیچه ای می شود و در نتیجه عضلات رشد می یابند . همچنین با داشتن آنزیم پروتئاز و نوعی کمپلکس گلیکوپروتئینی سبب خواص متفاوتی از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و محرک رشد سلولی می شود . افزایش مقدار کلاژن و آرایش منظم رشته های آن،تکثیر فیبروپلاستی،تحریک روند رگزایی و کاهش تعداد سلول های آماس از اثرات مصرف روغن خراطین می باشد.

سن استفاده از روغن خراطین

با توجه به اینکه روغن خراطین سبب افزایش گردش خون می شود و این گردش خون سبب آن می شود که حجم دهی و جوانسازی پوست بهتر انجام شود، بهترین سن استفاده از آن ۱۸تا ۲۵ سال می باشد به این دلیل که بدن هنوز در حال رشد است و آمادگی بیشتری برای افزایش حجم عضلات دارد. ولی افرادی که در سنین بالاتر هم قرار دارند می توانند از آن استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

چرا بهره گیری از خواص روغن خراطین ؟

  1. استفاده آن بسیار آسان است.
  2. عوارض جانبی ندارد ( در صورت اصل بودن )
  3. دارای نتایج طبیعی و ماندگاری می باشد.
  4. نسبت به روش های دیگر(جراحی،تزریق و .. ) هزینه ی کمتری دارد .

ویژگی ها و خواص روغن خراطین اصل :

به دلیل اینکه روغن خراطین در میان مردم به عنوان روشی کم خطر جهت افزایش حجم و موارد دیگر که پیش تر ذکر شد کاربرد فراوانی دارد، نمونه های تقلبی آن نیز متاسفانه وارد بازار شده است از این رو تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی بسیار مهم است .

در اینجا چند مورد از ویژگی های روغن خراطین اصل را مورد بررسی قرار می دهیم:

دقت نمایید که یکی از مواردی که میتوان اصالت و اصل بودن روغن خراطین را تشخیص داد با استفاده از خواص روغن خراطین است که مایع است و در صورتی که جامد و یا به صورت کرم باشد دارای ناخالصی بوده و تاثیر چندانی نخواهد داشت. از دیگر فواید روغن خراطین بوی آن است ! این روغن بوی نسبتا بدی دارد. که گاهی با افزودن مقداری دارچین از بوی بد آن می کاهند که میتواند علاوه بر کاهش بوی بد سبب افزایش خون رسانی نیز شود. از نظر قیمت با توجه به اینکه تولید روغن خراطین زمان بر و دارای پروسه ای نسبتا زیاد می باشد قیمت آن خیلی ارزان نیست ولی به دلیل اینکه این محصول جزو ترکیبات دارویی محسوب می شود قیمت ثابت و مشخصی ندارد.

لازم به ذکر است  سایت Wikisara پس از تحقیق درباره این روغن به مقاله ای برخورد که تاثیر روغن خراطین بر روی لب ها توسط یک دانشمند به نام  Antonios H. Mamandras مورد تحقیق واقع میشد که دانشمند پس  از واکاوی بسیار متوجه تاثیرات بالای خواص روغن خراطین بر روی لب گردید و نتایج تخقیقات خود را تحت عنوان مقاله ” Growth of lips in two dimensions: A serial cephalometric study ” ارائه داد .  منبع

طریقه مصرف روغن خراطین :

طرز مصرف روغن خراطین بسیار ساده است .

  • کافیست ابتدا قبل از اینکه روغن را مصرف کنید ناحیه موردنظر را شستشو دهید تا منافذ پوست به خوبی باز شود تا روغن به طور کامل در پوست نفوذ کرده و جذب شود.
  • سپس می توان محل مورد نظر را کمی ماساژ داد تا خون رسانی درآن افزایش یابد و آمادگی بیشتری برای جذب روغن پیدا کند.
  • پس از اینکه پوست خشک شد ،۳ الی ۵ قطره از روغن را روی ناحیه مورد نظر ریخته و متناسب با اندام ، آن را ماساژ دهید .
  • بهتر است قبل از خواب این حرکت را انجام دهید و با توجه به ناحیه و هدف مورد نظر این عمل را یک یا چند بار در طول شبانه روز انجام دهید

پس از انجام کلیه موارد فوق ، کمپرس یخ و یا یک پارچه تمیز را با آب سرد خنک کرده و روی ناحیه ای که ماساژ داده اید قرار دهید تا فواید روغن بطور کامل جذب شده زیر پوست تثبیت شود . در نهایت اینکه بلافاصله پس از استفاده از محصول حمام نکنید تا روغن جذب شده کاملا زیر پوست تثبیت شود و از بین نرود.

عوارض احتمالی مصرف روغن خراطین :

در صورتی که روغن خراطین بصورت استاندارد و اصولی تهیه گردد هیچگونه عوارض خاصی نخواهد داشت . با این حال دقت به نکات زیر در کنار خواص روغن خراطین خالی از لطف نیست .

  1. به دلیل اینکه روغن خراطین طبعی گرم دارد برای کسانی که طبعشان گرم است و یا پوست حساسی دارند ممکن است باعث ایجاد جوش شود که در آن صورت یا میزان استفاده را کم کرده و یا با مصرف سردی ها مانند خیار،ماست و…از آن جلوگیری کنند.
  2. این روغن برای استفاده موضعی می باشد ، پس از خوردن و یا تماس با چشم و استفاده روی زخم های باز خودداری شود. تا سبب عوارضی چون سوزش و قرمزی چشم و… نشود.
  3. یکی از عوارضی که ممکن است هنگام استفاده از روغن خراطین رخ دهد ، به نحوه استفاده خود شخص باز می گردد.

به عنوان مثال: در صورت استفاده از این روغن جهت افزایش طول آلت تناسلی ، فرد آنقدر هنگام ماساژ فشار ایجاد کند که دچار پنیس پراک ( شکستگی آلت ) شود.

شرایط نگهداری از روغن خراطین :

روغن خراطین باید دور از تابش نور خورشید نگهداری شود زیرا در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی خاصیت و شکل ظاهری خود را از دست می دهد. دمای نگهداری از آن باید معتدل باشد (حدود ۱۵تا ۲۰ درجه سانتی گراد)  بنابراین در یخچال نیز نگهداری نشود. پس از هر بار مصرف درب آن محکم بسته شود تا از ورود اکسیژن هوا به درون آن جلوگیری شود.

منبع : رویکا  ،  ویکی سرا

کدخبر: 559030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟