بهترین راهکارها برای جلوگیری از بی حوصلگی در دوران کرونا

به گزارش رکنا ، در این روزهای در خانه ماندن، شاید تنش‌های بیشتری بین اعضای خانواده رخ دهد. با توجه به این ۴ نکته کاربردی می‌توانیم تنش‌ها را به راحتی رفع و دلخوری‌ها را کم‌تر کنیم. «ایرنا زندگی» با توجه به فشارهایی که در این روزها بر اعصاب هر یک از اعضای خانواده وارد می‌شود راه‌هایی را گردآوری کرده است که بیشتر یکدیگر را درک کنیم و در خانه ماندن‌ها را سخت‌تر نکنیم.

۱. کنترل تلویزیون را بدهید دست کسی که انتخاب دیگری ندارد

با توجه به کارهایی که می‌توانیم در خانه انجام بدهیم و حوصله‌مان هم سر نرود تلویزیون را بگذاریم برای کسی که راه دیگری برایش وجود ندارد مانند کودکان و سالمندان. ما می‌توانیم هر فیلمی را در گوشی، لپ‌تاپ و تبلت نگاه کنیم، کتاب بخوانیم، کارهایی مانند نویسندگی و نقاشی انجام دهیم. «ایرنا زندگی» درباره هنرهایی که در ۱۵ روز می‌توانید یاد بگیرید مطالبی تهیه کرده است که می‌توانید در ادامه بخوانید. حالا اگر بین سالمندان و کودکان در خانه صلح برقرار نشد ترجیح بر این باشد که کنترل را به دست بزرگ‌تر بدهیم و سر کودک را به یک مورد دیگر گرم کنیم؛ چرا که او بیشتر با تکنولوژی ارتباط برقرار می‌کند. پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌های خانه با تکنولوژی راحت نیستند و حوصله‌ای برای درک آن ندارند علاوه بر اینکه به شدت روحیه حساسی دارند و باید مراقب غرور و عزت آنها بود.

۲. به دنبال اخبار منفی نگردید

حدود چند سال پیش صفحه‌ای در روزنامه به نام اخبار حوادث چاپ می‌شد که بعدها از صفحه‌های روزنامه‌ها حذف شد، می‌دانید چرا؟ زیرا میل به خواندن اخبار منفی زیادتر از خواندن اخبار مثبت است و این صفحه بعد از مدتی برای افرادی که به طور مرتب پیگیری می‌کردند اعتیادآور بود و افسردگی به وجود می‌آورد. حالا جدای از این مورد که بعضی‌ها عادت به خواندن اخبار منفی دارند، این اخبار فشارهای روانی‌ای بر ذهن می‌آورد که ناخودآگاه موجب مشاجرات و دعواهای کوچک تا بزرگ می‌شود. خیلی از مشاجرات و بحث‌هایی که خانه صورت می‌گیرد به دلیل ساده لحظه‌ای که آن زمان اتفاق افتاده است بر نمیگردد؛ بلکه پیش‌ زمینه‌ای طولانی در پس ذهن ما دارد. همان عصبانتیت و ناامیدی‌ای که در وجود خود احساس می‌کنیم و نمی‌دانیم از کجا آب می‌خورد.

۳. خانواده دشمنان ما نیستند و خانه زمین جنگ نیست

گاهی اوقات افراد به دنبال راهی می‌گردند که به دیگری ثابت کنند اشتباه می‌کند. حال بیایید درست فکر کنیم، اگر این ثابت کردن در زندگی ۱۰ سال آینده شما اثری دارد به روش درست این کار را انجام دهید و اگر اثری ندارد پس لطفا اوقات خود و دیگران را تلخ نکنید و با کنترل کردن خود، دل کسی را نشکانید. اگر در خانه مشکلات زیادی با اعضای خانواده دارید مطمئن باشید ۵۰ درصد این مشکلات به خود شما بر می‌گردد. پس جواب را در خودتان پیدا کنید و مطمئن باشید اگر چیزی در دنیا ارزش وقت گذاشتن و فکر کردن‌های طولانی و مکرر را داشته باشد، آن تنها خانواده است و این را متوجه نمی‌شویم تا زمانی که از دست‌شان بدهیم. تا قبل از آن که دیر شود به خودمان کمک کنیم.

۴. گذشت داشته باشید و مراقب پدرها و مادرها باشید

پدرها و مادرها خود را حافظ خانواده می‌دانند و از منفعل بودن چندان خوش‌شان نمی‌آید. فرقی نمی‌کند که آیا در این ایام سخت در خانه هستند یا مجبور به کار. به هرحال آنها می‌دانند خطری خانواده‌شان را تهدید می‌کند و این بزرگ‌ترین دغدغه هر سرپرست خانواده است. فرقی نمی‌کند چه کسی سرپرست خانواده شماست به هر حال او در حال تحمل چنین استرس‌هایی است. سرپرست خانواده ممکن است مادر، برادر، خواهر یا عمو و دایی باشند. اگر در این دوران مشاجره‌ای صورت گرفت سعی کنید آنها را درک کنید و از ادامه بحث بپرهیزید. این دوران در خانه ماندن تمام و فراموش می‌شود ولی احترامی که شکسته شده یا دلی که از شما شکسته باشد، ترمیم آنها کار ساده‌ای نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟