چرا باید 20 ثانیه دست های مان را بشوییم

به گزارش رکنا، مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: با رسیدن به روزهای پایانی سال، شاهد افزایش مصرف آب به‌واسطه خانه‌تکانی هستیم و از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به حساسیت‌های ایجادشده فقظ خانه‌تکانی کنند و از استفاده بیش‌از حد آب بپرهیزند.

شهرام حافظ اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش میزان مصرف آب از سوی مشترکین برای رعایت بیشتر اصول بهداشت فردی هستیم.

وی گفت: میزان مصرف آب مشترکین کرجی در اسفندماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته، شهروندان نباید فراموش کنند که منابع آبی استان بسیار محدود است و اگر رعایت نکنند، با مشکل تأمین آب مواجه خواهیم شد.

مدیر آبفای شهرستان کرج، استان البرز توضیح داد: شهروندان می‌توانند با رعایت برخی اصول ساده، میزان آب مصرفی خود را بکاهند تا از این طریق بتوانیم بدون افت فشار یا قطعی آب، شرایط سخت پیش‌آمده را پشت سر بگذاریم.

حافظ گفت: طبق توصیه‌های بهداشتی برای شست و شوی دست‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید ۲۰ ثانیه زمان گذاشت، از شهروندان درخواست می‌شود در ۲۰ ثانیه‌ای که شست و شوی دست‌های خود را انجام می‌دهند شیر آب را باز نگذارند.

این مسئول تأکید کرد: با رسیدن به روزهای پایانی سال، شاهد افزایش مصرف آب به‌واسطه خانه‌تکانی هستیم و از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به حساسیت‌های ایجادشده فقط خانه‌تکانی کنند و از خانه‌شوری و استفاده بیش‌ازحد از آب بپرهیزند.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای ضدعفونی کردن سطوح منازل خود از محلول‌های ضدعفونی‌کننده نیز استفاده کنند.

مدیر آبفای شهرستان کرج در ادامه با اشاره به کیفیت بالای آب کرج گفت: روزانه ۱۶ تست سنجش کیفیت آب از مناطق مختلف کرج گرفته می‌شود و باید گفت کیفیت آب شرب این شهرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و شهروندان با خیال راحت می‌توانند از آب‌لوله‌کشی خانه‌های خود استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟