پیشگیری از کرونا با ماسک پارچه ای

به گزارش رکنا، متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه لزومی ندارد مردم در زندگی شخصی از ماسک استفاده کنندُ گفت: استفاده از ماسک‌های پارچه ای یا سه لایه معمولی در فضاهای عمومی مناسب است.

دکتر عباسعلی جوادی روز پنجشنبه افزود: ماسک‌های پارچه‌ای کیفیت لازم و قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد.

وی اظهار کرد: هر چند زدن ماسک در زندگی فردی لزومی ندارد ولی اگر افراد می‌خواهند در مجامع عمومی و مکان‌هایی که تعداد افراد زیاد است و امکان حضور افراد ناقل در این مکان‌ها وجود دارد، حضور یایند صرفا استفاده از ماسک‌های سه لایه معمولی مناسب و کافی است.

این متخصص عفونی تصریح کرد: ماسک های ان ۹۵ و ان ۹۹ فقط مخصوص افرادی است که با بیمار مبتلا به کرونا مواجه هستند مثل پزشکان، پرستاران و افرادی که در حالت قرنطینه در منزل از این بیماران نگهداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ترشحات ناقل از طریق دهان، بینی یا چشم وارد بدن انسان می شود، تاکید کرد: افراد در شرایط عادی صرفا باید از ماسک‌های معمولی استفاده کنند زیرا این ماسک‌ها امکان انتقال ترشحات از طریق دهان و بینی را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که از فاصله کمتر از ۱.۵ متر با فرد بیمار یا ناقل مواجه می شوند و افرادی که نگران هستند این ترشحات از طریق چشم به آنها منتقل شود، می‌توانند از عینک نیز استفاده کنند.

برپایه گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان ۲۳۸ و فوت شدگان هفت نفر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟