حتی اگر خسته هستید ریمل زدن  را فراموش نکنید!

به گزارش خبرنگار رکنا،یکی از نکات مهم در آرایش صورت چگونگی استفاده از لوازم آرایشی است که صورت پیر نشود چون به‌تدریج که سن بالاتر می‌رود پوست انعطاف خود را از دست می‌دهد و سر و کله چین‌وچروک پیدا می‌شود. بنابراین باید از روش‌های دیگری برای از بین بردن این خطوط یا کمرنگ نشان دادن آن‌ها استفاده کنید. یکی از نکات مهم در آرایش صورت آن است که صورت شما پیر نشود برای جلوگیری از این کار فقط کافی است چند تکنیک را رعایت کنید.

حالا برای اینکه بدانید چه شیوه‌هایی را باید برای آرایش صورت‌تان به کار بگیرید این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

زیاد از کرم پودر استفاده نکنید

ایراد مهم: چروک‌ها برجسته‌تر مشخص می‌شوند

وقتی لکه‌های قهوه‌ای ناشی از تابش نور آفتاب و به وجود آمدن چند خط ریز، در آینه خود را نشان می‌دهد، خانم‌ها خیلی زود اولین چیزی که دستشان می‌آید استفاده از کرم پودر و پوشاننده است. اما اگر زیاد استفاده شود باعث بدشکلی صورت می‌شود. وقتی درست از این محصولات استفاده نشود به‌جای اینکه این خطوط و لکه‌ها را بپوشاند آن‌ها را برجسته‌تر کرده و توجه اطرافیان را بیشتر جلب می‌کند. از کرم پودر به هیچ عنوان برای پوشاندن چروک استفاده نکنید چون بدتر یک لایه ضخیم روی آن قرار گرفته و پوست صورت مصنوعی و حتی پیرتر از آنچه هست به نظر می‌آید.

چطور استفاده کنید: درصورتی که می‌خواهید پوستتان صاف، هموار و یکدست شود به‌جای اینکه از پودر استفاده کنید از یک کرم پودر مایع اما سبک استفاده کنید. این نوع کرم پودرها خیلی سریع جذب پوست می‌شوند. تازه اگر کرم پودری که استفاده می‌کنید مرطوب‌کننده داشته باشد بهتر روی پوست می‌نشیند. کافی است به‌اندازه یک نخود کرم پودر بردارید و مانند مرطوب‌کننده آن را روی سطح پوستتان بمالید.

از کانسیلر درست استفاده کنید

ایراد مهم: استفاده بیش از حد و نادرست آن پوست زیر چشم را بد نشان می‌دهد

تیرگی پوست از آن مواردی است که کانسیلر می‌تواند به دادش برسد اما زمانی مشکل ایجاد می‌شود که از کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک‌ها برای حلقه‌های سیاه دور چشم استفاده کنید و انتظار داشته باشید این سیاهی پوشانده شود. واقعیت این است که کانسیلرهای مخصوص لک غلیظ هستند چون قرار است جوش و لکه عمیق پوست را بپوشاند اما زیر چشم پوست بسیار ظریفی دارد و چین‌وچروک آن را مشهودتر می‌کند.

چطور استفاده کنید: با برس کانسیلر زیر چشم نقطه‌هایی بگذارید و بعد با انگشت آن را پخش کنید تا صورت حالتی طبیعی بگیرد و اثر خستگی از روی صورتتان پاک شود.

سایه براق نزنید

ایراد مهم: پلک را افتاده نشان می‌دهد

استفاده از سایه‌های براق با رنگ سرد در سن بالاتر از 40 سال به هیچ عنوان مناسب نیست. در این سن و سال هرچه پلک‌هایتان مات‌تر باشد زیبایی بیشتری خواهید داشت. با استفاده از سایه براق چروک‌های ریز خودشان را نشان می‌دهد.

چطور استفاده کنید: رنگ‌هایی مانند بنفش، هلویی ملایم، خاکستری و... برای بیشتر افراد مناسب است اما اگر به خاطر مناسبت خاصی دوست دارید به‌صورت و چشم‌های‌تان جلوه بیشتری دهید، می‌توانید از یک خط چشم براق استفاده کنید. اگر دچار افتادگی پلک شده‌اید و دوست دارید چشم‌های‌تان بازتر و زیباتر به‌نظر برسد به هیچ‌وجه زیر مژه‌ها خط چشم پررنگ نکشید و تنها به خط باریکی بالای چشم و به سمت گوشه بیرونی چشم‌ها قناعت کنید.

پودر زیاد مساوی کدر شدن پوست

ایراد مهم: درخشندگی پوست را می‌گیرد

مرز بین یک صورت درخشان و یک صورت چرب چندان هم باریک نیست. بسیاری از خانم‌ها برای اینکه صورتشان برق چربی نداشته باشد به کل همه درخشندگی صورت را با پوشاندن آن با پودر می‌گیرد و در نتیجه پوست‌شان کدر و بدون طراوت جلوه می‌کند؛ وقتی از پودر زیادی استفاده کنید، پودر تمام حجم صورت را از بین می‌برد اما اگر کمی به‌صورت درخشندگی بدهید، چهره بسیار با طراوت‌تر به‌نظر خواهد رسید.

چطور استفاده کنید: برای این‌که چربی پوست را کم کنید ولی درخشندگی آن را حفظ کنید از یک پودر بسیار سبک و دارای جاذب‌های چربی مثل سیلیکا استفاده کنید. برای استفاده از پودر به‌جای برس بزرگ از برسی کوچک کمک بگیرید تا پودر را بهتر روی صورت پخش کنید. تکنیک بهتر این است که پودر را به‌صورت ضربه‌ای روی صورت بنشانید و آن را کامل روی صورت نمالید. با این روش دیگر روی صورت خط نمی‌افتد.

همیشه کرم‌پودر راه چاره نیست

وقتی لکه‌های قهوه‌ای ناشی از تابش نور آفتاب و به وجود آمدن چند خط ریز در آینه خود را نشان می‌دهد، خانم‌ها خیلی زود اولین چیزی که دستشان می‌آید استفاده از کرم پودر و پوشاننده است. اما اگر زیاد استفاده شود باعث بدشکلی صورت می‌شود. وقتی درست از این محصولات استفاده نشود به‌جای اینکه این خطوط و لکه‌ها را بپوشاند آن‌ها را برجسته‌تر کرده و توجه اطرافیان را بیشتر جلب می‌کند.

رژ لب تیره، ممنوع!

ایراد مهم: لب‌ها کوچک‌تر نشان داده می‌شوند.

اتفاق مهمی که در مورد رنگ‌های تیره می‌افتد این است که این رنگ‌ها چه روی دیوار باشند چه روی بدن انسان، ناحیه مورد نظر را کوچک نشان می‌دهند. هرچه سن بالاتر می‌رود لب‌ها حجم خودشان را بیشتر از دست می‌دهند. به همین دلیل نباید از رژلب‌های تیره استفاده شود چون علاوه بر کوچک نشان دادن لب‌ها، سفیدی دندان‌ها را هم کمتر نشان می‌دهد.

چطور استفاده کنید: اگر می‌خواهید چهره‌تان شاداب‌تر به‌نظر برسد برای لب‌ها به دنبال رنگ‌های زنده باشید.

ابروها را خالی نکنید

ایراد مهم: ابرو دیگر رشد نمی‌کند

هرچه سنتان بالاتر می‌رود بهتر است کمتر ابروهایتان را بردارید چون به‌مرور باعث کم شدن ابرو شده و دیگر رشد نخواهد کرد. در این مواقع تنها راه، استفاده از مداد یا سایه ابروست تا بتوانید خالی بودن ابروها را بپوشانید.

چطور استفاده کنید: اگر می‌خواهید داخل ابرویتان را پرتر نشان دهید از قسمت داخلی ابروها شروع کرده، بعد به سمت بیرون ابروها حرکت کنید. بهتر است برای این کار از یک مداد نوک‌تیز یا برسی زاویه‌دار استفاده کنید؛ باید اول روی ابرو با مداد به‌صورت نقطه‌نقطه بگذارید و بعد رنگ را پخش کنید.

رژ گونه بی‌رنگ نزنید

ایراد مهم: پیرتر نشان داده می‌شوید

خیلی از خانم‌ها برای رژ گونه سراغ رنگ‌های کدر می‌روند و با خودشان میگویند وقتی پا به سن گذاشته‌اند بهتر است دیگر از رنگ‌های درخشان استفاده نکنند درحالی‌که رژ گونه‌های درخشان می‌تواند چهره‌ را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهد و کمک کند گونه‌ها برجسته‌تر به‌نظر بیایند.

چطور استفاده کنید: برای رژ گونه دنبال رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید، رژ گونه‌هایی که کمی حالت کرمی دارند بهتر از پودرها روی صورت پخش می‌شود.

ریمل ضدآب استفاده نکنید

ایراد مهم: مژه‌ها می‌شکنند

استفاده از ریمل ضدآب این حسن را دارد که زیر چشم سیاه نمی‌شود و ریزش کمتری دارد اما در ساخت این ریمل‌ها از فرمول‌های قویی‌تری استفاده شده و به همین دلیل می‌تواند مژه‌هایتان را خشک کند و هرچه سن بالاتر می‌رود مژه‌ها شکننده‌تر می‌شوند پس استفاده از این نوع ریمل‌ها به نفعتان نیست.

چطور استفاده کنید: اگر می‌خواهید مژ‌ه‌های‌تان پرتر و زیباتر به نظر برسد، اول از همه روی محل رویش مژه‌ها را مدادی قهوه‌ای بکشید تا مژه‌های‌تان ضخیم‌تر و پرتر جلوه کنند در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم مژ‌ه‌های‌تان را حالت دهید.

فر مژه یادتان نرود

ایراد مهم: زیبایی چشم‌ها کمتر می‌رود

فر مژه می‌تواند زیبایی مژه‌ها را چند برابر کند و اگر از آن استفاده نکنید، چشم‌ها آن زیبایی لازم را نخواهند داشت.

چطور استفاده کنید: فر مژه را از ریشه روی مژه‌ها قرار دهید و حدود 15 ثانیه صبر کنید تا مژه‌ها حالت بگیرند.

اگر می‌خواهید از فر مژه استفاده کنید بهتر است از ریمل فر کننده استفاده کنید. حتی اگر حوصله آرایش ندارید، ریمل را فراموش نکنید چون بیش از هر آرایش دیگری حتی بیش از خط چشم و سایه در زیبایی چشم‌ها تأثیر دارد.

نکات مهم

وقتی می‌خواهید رژ گونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید و بعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. نباید از رژلب‌های تیره استفاده شود چون علاوه بر کوچک نشان دادن لب‌ها، سفیدی دندان‌ها را هم کمتر نشان می‌دهد.

حتی اگر حوصله آرایش ندارید، ریمل را فراموش نکنید چون بیش از هر آرایش دیگری حتی بیش از خط چشم و سایه در زیبایی چشم‌ها تأثیر دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟