عطر دلخواهت را بساز ! / فوت کوزه گری فاش شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، در حالی که همیشه هم اینطور نیست و گاهی ترکیب دو عطر با هم یک رایحه خاص و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. فقط کافی است کمی شامه قوی داشته باشید و بتوانید عطرهای مختلف را درست با هم ترکیب کنید. بدون شک این کار قلق خاص خودش را دارد و اگر شما یک عطرباز حرفه‌ای باشید به راحتی می توانید رایحه خاص خودتان را از مخلوط عطرها پیدا کنید.

به تلخی و شیرینی توجه کنید

وقتی کلی عطر را بو کنید کم کم حس بویایی تان برای تشخیص عطرها قوی می‌شود. کافی است بتوانید اسانس عطرها را تشخیص دهید تا رایحه ای متفاوت‌تر و بهتر تولید کنید. عطرها به لحاظ بویی که دارند دسته بندی های متفاوتی دارند. برخی از افراد عطر را بر اساس ترکیباتی که در آن به کار رفته می‌شناسند مثلا چوب صندل یا میوه و گل خاص. اما خیلی ها عطر را در دسته بندی خنک، ترش، شیرین، گرم، تلخ، ملس و... قرار می‌دهند که خب دسته بندی راحت‌تر و معمول‌تری است. کمی تمرین کنید تا راحت تر بتوانید این اسانس‌ها را تشخیص دهید. راه حرفه ای شدن در این کار این است که عطرهای مختلف را بو کنید.

فوت کوزه‌گری

- بهتر است رایحه ای که انتخاب می‌کنید با احساس‌تان منطبق باشد. در نهایت این شما هستید که باید با آن عطر و بو حس خوب پیدا کنید. پس ترکیبی را انتخاب کنید که خودتان با آن خوشحال هستید.

- در ترکیب عطرهای مختلفی وقتی اسانس‌های مختلف از یک مارک را استفاده می‌کنید معمولا نتیجه بهتری می‌گیرید چون در نهایت پایه آنها یکسان است و می‌توانند مکمل‌های خوبی از آب دربیایند.

- بخار حمام می‌تواند به شما کمک کند خیلی زود از ترکیب عطرها به یک ترکیب دلخواه و مناسب برسید.

-حالا که درباره ترکیب عطرها صحبت شد، دلی نمی‌شود بروید و برای خرید چند عطر هزینه کنید. کافی است با همان عطرهایی که در خانه دارید به ترکیب ایده آل تان برسید.

- میزان استفاده از هر کدام از عطرها می‌تواند نتیجه متفاوتی ایجاد کند.

- بهتر است بیش از دو عطر را با هم مخلوط نکنید چون احتمالا نمی‌توانید رایحه‌های مختلف را مدیریت کنید.

پیشنهاد ما:

Coco(رایحه گرم) + Lacoste inspiration(رایحه خنک)

ترکیب دو عطر گرم و خنک یک رایحه ملایمی ایجاد می‌کند که تا حدودی ممکن است به تلخی هم بزند. بهترین زمان استفاده از این عطرها پاییز است چون نه خیلی خنک و تابستانه است و نه خیلی گرم و زمستانی.

adect dior (تلخ) + scada in to the blue (ترش)

ترکیب دو عطر تلخ و ترش را فقط به آدم‌های متفاوت پیشنهاد می‌کنیم. به طور کلی این دو رایحه، ترکیب بسیار متفاوت و خاصی ایجاد می‌کنند. بد نیست گسی این رایحه را امتحان کنید چون یک بوی ویژه و خاص خواهد بود.

roge royal (شیرین) + Light blue (خنک)

بوی شیرین حد وسط ندارد، یا دوستش دارید یا اصلا دوست ندارید. اما اگر دوست نداشته باشید و از قضا دوست از همه بی خبرتان برایتان کادو بیاورد می‌توانید آن را با یک عطر خنک و اسپرت ترکیب کنید تا بوی دلخواهتان ایجاد شود و بتوانید از عطر مورد نظر هم استفاده کنید.

Wood (تلخ) + Just Cavalli (شیرین)

اگر به دنبال بوی سنگین هستید باید بوی شیرین را با بوی تلخ ترکیب کنید. این دو ترکیب یک بوی سنگین ایجاد می‌کند و می‌توانید آن را در هوای پاییزی استفاده کنید.

Kenzo leopard (خنک) + Kenzo amor (گرم)

وقتی یک بوی خنک و یک بوی گرم از یک برند را با هم ترکیب می‌کنید یک رایحه بسیار خاص و هوشمندانه خواهید داشت. این چنین ترکیبی جان می‌دهد برای پاییز و اوایل بهار چون ترکیب به دست آمده نه چندان گرم است و نه چندان خنک.

versache crystal bright (خنک) + versache crystal noair (گرم)

ورساچه هم یک ترکیب خنک و گرم می‌تواند برای شما داشته باشد اما این بو شبیه بوی قبلی نخواهد بود. می‌توانید میزان استفاده از این دو عطر را کم و زیاد کنید تا نتیجه متفاوتی ایجاد شود. این چنین رایحه ای برای یک مهمانی Party عصر دوستانه بسیار مفید است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟