بیماری هایی که با تکنیک یوگا درمان می شوند؟

یوگا اثرات مثبت بر جسم و روح بر جای می گذارد که به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری ها می انجامد. در ادامه این مطلب با 6 بیماری که یوگا به خوبی می تواند آن ها را درمان کند، آشنا می شویم.

اضطراب و استرس

اضطراب، استرس و اختلالات مربوط به آن ها در یک چیز مشترک اند و آن هم اثری است که بر سیستم عصبی پاراسمپاتیک بر جای می گذارند. یک سبک ملایم از تمرینات یوگا، مانند هاتا می تواند به عملکرد و ترمیم سیستم پاراسمپاتیک کمک کند. به گفته پزشکان متخصص تمرینات یوگا از طریق تنفس و کنترل ذهن به بدن کمک می کنند تا با تنش های خارجی بهتر مواجه شود و تمرکز بیشتری برای آرامش کلی داشته باشد.

بیماری های قلبی

مراقبه تنفسی در تمرینات یوگا به بهبود سلامت قلب و عملکرد آن کمک زیادی می کند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس می گوید ثابت کرده اند که یوگا سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که یوگا بر خلاف سایر انواع ورزش ها، تنفس را منظم می کند و با افزایش تمرکز و آرامش به کاهش فشار خون کمک می کند.

اختلالات خواب

اگر به بی خوابی مبتلا هستید و از خواب با کیفیت شبانه برخوردار نمی شوید، یوگا می تواند مشکل را حل کند. در سال 2004 مطالعه ای انجام شده که نشان می دهد انجام تمرینات یوگا اثر بسیار مثبتی بر روی اختلالات مربوط به خواب دارد. البته همه ورزش در همه اشکال خود می تواند به طور چشمگیری الگوی خواب را در افراد بهبود بخشد اما یوگا با افزایش کیفیت و زمان خواب در میان همه ورزش ها پیشرو است.

سرطان

مطالعه ای از سوی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که یوگا، درکان تکمیلی سرطان است. این مطالعه با بررسی 68 نفر از مبتلایان به سرطان، به این نتیجه رسیده است که افسردگی و اضطراب در آن ها با انجام یوگا بسیار کاهش می یابد. یوگا همچنین به از بین بردن اثرات منفی اشعه ایکس و فرایند درمان سرطان به بیماران کمک می کند.

التهاب

در صورت بروز التهاب، مطالعات نشان داده است که یوگا می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند. مطالعه ای که از سوی موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری دانشگاه اوهایو انجام شده، تاثیر جلسات 90 دقیقه ای یوگا را در یک گروه از شرکت کنندگان به مدت 3 ماه بررسی کرده است. یافته های حاصل از مطالعه نشان می دهد که یوگا دو بار در هفته و به مدت سه ماه، قادر به کاهش التهاب در حدود 20 تا 25 درصد بیماران مبتلا به سرطان، مشکلات قلبی و آرتروز است.

آرتروز

متخصصان پزشکی با یکدیگر هم عقیده اند که یوگا برای درمان آتروز و درد های مزمن یک روش درمانی موثر است که با کاهش التهاب، درد، استرس و رفع گرفتگی عضلانی همراه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟