بلایی که تند خوردن غذا سرتان می آورد/بیماری در کمین تندخورها و پرخورها!

 سعی کنید پیتزا را که دارای تقریبا لایه ضخیمی است را به آرامی و خیلی عمیق بجوید و آن را هضم کنید؛ و همچنین سعی کنید محصولات کینابون (Cinnabon: زنجیره‌ای از فروشگاه‌های پخته شده و کیوسک‌های آمریکایی است که به طور معمول در مناطقی با ترافیک عابر پیاده بالا مانند فرودگاه‌ها و مکان‌های استراحت یافت می‌شود) که به طور معمول دارای روغن و چربی زیادی هستند را نیز به آرامی در گلوی خود بریزید.

طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان ژاپن در دانشگاه کیوشو ژاپن صورت گرفته است،۴۲ درصد افرادی که غذای خود را به آرامی می‌جوند، کمتر در معرض عوارضی مانند چاقی و بیماری‌های حاصل از آن هستند؛ و همچنین خطر تبدیل به چاقی را تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد.

الی ریس، معتقد است که این عمل توسط سیگنال‌هایی که به مغز فرستاده می‌شود؛ انجام می گیرد. خوردن غذا به صورت معمول در حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. افرادی که تمایل دارند خیلی زود غذای خود را تمام کنند، بیشتر از دیگران نیز در خطر پرخوری قرار دارند. آن‌ها فقط زمان خواب می‌توانند متوجه پرخوری شوند.

طیف وسیعی از راه‌ها وجود دارد که می توان به وسیله آن عادت بد غذایی را شکست. یکی از این را‌هها این است که غذا را به حالت نیشگونه بخوریم.

یکی دیگر از راه‌ها این است که حتما قبل از غذا یک لیوان آب مصرف کنند. ریس می‌گوید که "گرسنگی اشتباه تشنگی است". صحبت کردن در طول غذا خوردن نیز می‌تواند، موجب بهبود تند غذا خوردن شود.

جویدن امری است که همه به آن آگاه هستیم و خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد. دانشمندان معتقدند که که غذا‌هایی مانند گوشت و سبزیجات باید حدود ۲۰ یا ۳۰ بار جویده شوند. عجیب‌تر آن است که عده‌ای به صورت ثابت و میخکوب غذا را تا ۳۲ مرتبه آن هم بادقت می‌جوند.

درنهایت باید گفت که هنگام جویدن غذا توجه به آنچه در ظرف غذایتان قرار دارد قسمت اعظم مشکل را حل می‌کند. همچنین بهتر است غذا‌هایی بخورید که قورت دادنشان سخت است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد کسانی که پسته مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که نوشیدنی‌های دارای قند می‌نوشند، تا ۴۱ درصد کمتر، در معرض پرخوری و چاقی قرار دارند. در نتیجه باید سعی کنیم غذا‌هایی را مصرف کنیم که دارای پوسته سختی هستند و وقت بیشتری برای جویدن آن صرف کنیم.

منبع: گاردین برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟