8 رابطه شگفت انگیز در بدن

رابطه ی چشم ها با مغز

طبق بررسی های اخیر، رگ های خونی کوچک پشت چشم می توانند میزان سلامت مغز افراد را فاش کنند. تحقیقات نشان می دهند که افرادی که ورید های (سیاهرگ) گشادتری در چشم شان دارند، در میانسالی IQ (ضریب هوشی) پایین تری نسبت به سایرین خواهند داشت.

یکی از دلایلی که پیشنهاد می شود هر ساله بینایی تان را چک کنید نیز همین موضوع است.

رابطه ی پوست با فشار خون

چروک های روی پوست، تنها نشان دهنده افزایش سن نیستند. آن ها همچنین می توانند مشکلات قلبی را پیشگویی کنند. این مطلب اخیرا در یکی از دانشگاه های ایالات متحده به اثبات رسیده است.

وقتی محققان افراد دارای انواع بیماری های قلبی را طبقه بندی کردند و میزان جوانی پوست شان را سنجیدند، متوجه شدند آن هایی که کمترین چین و چروک پوستی را داشتند، فشار خون پایین تری دارند و همچنین کمتر دچار مشکلات قلبی شده اند.

رابطه ی انگشتان با خطر ابتلا به سرطان

جالب است که بدانید بزرگ بودن انگشت اشاره در آقایان، نشانه ای از کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات است.

رابطه ی پاها با مشکلات نعوظ

سندروم پای بی قرار می تواند با مشکلات نعوظ در آقایان مرتبط باشد.

مردانی که حداقل پنج بار در ماه دچار بی قراری در پاها می شوند، ۵۰ درصد بیشتر از دیگران دچار اختلالات نعوظ می شوند، زیرا این دو مشکل می توانند هر دو ناشی از کاهش میزان دوپامین در بدن باشند.

رابطه ی دندان ها با ذهن

دانشمندان معتقدند که بر اساس توانایی افراد در جویدن مواد غذایی، می توان زوال عقل را در آنها پیش بینی کرد.

رابطه ی نبض با سلامت قلب

می توان با بررسی نبض از میزان انعطاف سرخرگ ائورت با خبر شد. آئورت یک شریان (سرخرگ) بزرگ است که اگر خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست بدهد و سفت و سخت شود، خطر مرگ بر اثر سکته مغزی و حمله ی قلبی را افزایش می دهد. امروزه پزشکان می توانند با اندازه گیری تعداد نبض کشاله ی ران، به سلامت آئورت پی ببرند.

رابطه ی خواب با سلامت چشم

افرادی که دچار آپنه ی خواب هستند، در معرض خطر بالای ابتلا به آب سیاه قرار دارند. آب سیاه یک بیماری چشمی است که در نهایت منجر به کوری می شود.

آپنه خواب هم مشکلی است که در آن، تنفس فرد در خواب قطع و وصل می شود. لذا به دلیل اختلال تنفسی این افراد، اکسیژن رسانی کاهش یافته و سبب آسیب عصب چشم می شود. البته میزان نامناسب گازها در خون نیز به آب سیاه چشم ختم می شود.

رابطه ی لب ها با حافظه

اگر شما دچار زخم ها و عفونت های دائمی لب هستید، باید بدانید بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل قرار دارید.

همچنین افرادی که عفونت بیشتری دارند، در معرض خطر ابتلا به ویروس هایی مانند هرپس سیمپلکس ۱ و ۲ قرار دارند. ویروس هرپس سیمپلکس ۱ موجب تب خال و ویروس هرپس سیمپلکس ۲ موجب تبخال تناسلی می شود.

منبع: تبیان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟