درمان فوری سرفه با ارزان ترین راه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در نابودی مواد سرطان زا ناشی از دخانیات و آلودگی هوا موثر دانست.

جوانه تخم شلغم حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتئین، کلسیم، فیبر، فولات، مس، فسفر، منیزیم، اسیدفولیک، روی (زینک)، اسیدچرب امگا ۳، لوتئین، زاگزانتین و غیره است.برای بررسی خواص جوانه تخم شلغم و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص جوانه تخم شلغم

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص جوانه تخم شلغم گفت: این جوانه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و موجب رفع انواع عفونت از بدن،مخصوصا عفونت معده می‌شود.وی افزود: مصرف جوانه تخم شلغم موجب رفع مشکلات ریوی از جمله سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

عظمایی بیان کرد: مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه شده و از آلزایمر پیشگیری می‌کند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E، C و زاگزانتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص جوانه تخم شلغم می‌توان به کاهش قندخون اشاره کرد؛ لذا برای افراد دیابتی بسیار مفید و اثربخش است.وی گفت: از دیگر خواص این جوانه می‌توان به افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی، بهبود گردش خون و بهبود سوخت وساز بدن اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: جوانه تخم شلغم مواد سرطان زا ناشی از مصرف سیگار، قلیان و آلودگی هوای شهر‌های بزرگ که موجب التهاب ریه و آسم شده است را برطرف کرده و باعث سلامت دستگاه تنفسی و ریه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: مصرف این جوانه موجب چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود؛ لذا برای افرادی که قصد لاغری و تناسب اندام دارند بسیار اثربخش و سودمند است.عظمایی گفت: کاهش چربی‌خون، دفع سنگ کلیه و دفع سمومات بدن از دیگر خواص جوانه تخم شلغم است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه بینایی را تقویت می‌کند و از آب مروارید (کاتاراکت) و تباهی لکه‌زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.وی گفت: مصرف جوانه تخم شلغم در بهبود درد‌های روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) و درد‌های مفصلی (آرتریت) بسیار تاثیرگذار است.

عظمایی بیان کرد: این جوانه سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و از تصلب شرایین پیشگیری می‌کند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه تخم شلغم دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

مواد لازم جوانه تخم شلغم

-تخم شلغم ۳۰۰-۲۵۰ گرم

-آب به مقدار لازم

طرز تهیه جوانه تخم شلغم

-برای تهیه این جوانه ابتدا تخم شلغم را می‌شوییم و در یک بشقاب شیشه‌ای حاوی آب می‌ریزیم.

-بعد از گذشت ۶-۵ ساعت آب آن را عوض می‌کنیم.

-سپس یک پارچه نخی سفید که نمدار شده است را روی بشقاب قرار می‌دهیم.

-تخم شلغم پس از ۳-۲ روز رشد می‌کند و جوانه می‌زند.

-این جوانه همراه سالاد یا سوپ میل می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟