درمان این بیماری ها با روغن دانه کنجد

روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است که به کنترل فشار خون کمک فراوانی می کند.

 دانه کنجد از جمله دانه های روغنی سرشار از اسیدهای چرب اشباع ‌نشده می باشد. ۷۵ درصد دانه کنجد را چربی و پروتئین و ۲۵ درصد آن را موادمعدنی، کربوهیدرات ها (قند) و فیبر تشکیل می دهد. کنجد همچنین دارای انواع ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه B و ویتامین E و مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، روی، مس و فسفر است. در این مطلب شما را با خواص ملکه دانه های روغنی آشنا می کنیم.

سلامت استخوان ها

یک مشت دانه کنجد کلسیم بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. محتوای بالای روی در این دانه ها نیز می تواند چگالی مواد معدنی استخوان ها را بیشتر کند.

سرشار از پروتئین

دانه های کنجد سرشار از پروتئین با کیفیت هستند. پروتئین ۲۰ درصد از دانه کنجد را تشکیل می دهد. به ازای هر اونس از دانه کنجد، ۴.۷ گرم پروتئین در آن وجود دارد.

پیشگیری از دیابت

دانه های کنجد حاوی منیزیم و سایر مواد مغذی هستند. روغن کنجد می تواند از دیابت پیشگیری کند و قادر است گلوکز پلاسما را در دیابت بسیار حساس بهبود ببخشد.

کاهش فشار خون

مطالعات انجام شده بر روی دانه کنجد نشان می دهد که روغن کنجد قادر است فشار خون در افراد دیابتی را پایین بیاورد. دانه های کنجد سرشار از منیزیم هستند. منیزیم یک ماده مغذی کلیدی برای کمک به کاهش فشار خون است. ما عادت کردیم از دانه کنجد سفید برای پخت و پز استفاده کنیم اما دانه کنجد سیاه مواد مغذی بیشتری دارد.

کاهش سطح کلسترول خون

دانه کنجد به سطح کلسترول خون کمک می کند زیرا در برگیرنده فیتوسترول هایی است که تولید کلسترول را مسدود می سازد. دانه کنجد سیاه فیتوسترول بالاتری دارد.

گوارش بهتر

محتوای بالای فیبر در دانه کنجد می تواند به هضم و گوارش مواد غذایی کمک کند.

سلامت پوست

محتوای بالای روی در دانه های کنجد به تولید کلاژن کمک می کند. همانطور که می دانید کلاژن باعث ایجاد الاستیسیته می شود و به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن کمک می کند. مصرف منظم روغن کنجد سرطان پوست را کمتر می کند.

افزایش سلامت قلب

روغن دانه کنجد با پیشگیری از ضایعات آترواسکلروتیک به کمک آنتی اکسیدان و ضد تورم شناخته شده به عنوان سسامول، باعث بهبود سلامت قلب می شود.

پیشگیری از سرطان

کنجد در برگیرنده ترکیبات ضد سرطانی همچون اسید فیتیک،منیزیم و فیتوسترول هاست. دانه های کنجد بیشتر از سایر دانه ها و آجیل ها فیتوسترول دارند.

کاهش اضطراب

دانه های کنجد حاوی مواد معدنی منیزیم و کلسیم هستند که خاصیت کاهندگی استرس را دارند. کنجد همچنین در برگیرنده ویتامین های آرام بخش تیامین و تریپتوفان است که به تولید سروتونین کمک می کند. سروتونین به کاهش درد، بهبود خلق و خو و افزایش خواب عمیق کمک می کند.

بهبود کم خونی

دانه های کنجد سیاه سرشار از آهن هستند. این دانه ها برای افرادی که به کم خونی و ضعف مبتلا هستند توصیه می شود.

محافظت از DNA در برابر آفتاب

سسامول در دانه کنجد و روغن کنجد می تواند از اسیبی که توسط تابش بر روی DNA وارد می شود محافظت کند.

تسکین آرتریت

مس بالایی که در دانه های کنجد وجود دارد از آرتریت پیشگیری کرده و درد آن را تسکین می بخشد. همچنین این دانه ها استخوان ها ، مفاصل و رگ های خونی را قوی تر می سازند.

محافظت از کبد در برابر الکل

دانه کنجد از تاثیرات الکل بر روی کبد می کاهد و به داشتن کبدی با عملکرد سالم کمک می کند.

پیشگیری از چین و چروک

روغن دانه کنجد از اسیب اشعه ماوراءبنفش خورشید جلوگیری می کند و مانع از ایجاد چین و چروک و لک بر روی صورت می گردد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟