جوان سازی پوست با اکسیر جوانی+ دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع بی‌اشتهایی کودکان، تقویت و جوان‌سازی پوست و مو موثر دانست.

شربت بادام و عسل (بادام درختی+ عسل+ آب+ سیب+موز+ آب لیموترش تازه) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسیدفولیک، فیبر، پروتئین، فسفر، سلنیوم، مس، اسیدچرب امگا ۳، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.

برای بررسی خواص شربت بادام و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ محافظت می‌کند.

وی افزود: همچنین شربت بادام و عسل با انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو خواهد شد.

عظمایی بیان کرد: این شربت به علت داشتن آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بادام و عسل به علت داشتن فیبر بالا موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش، هضم بهتر غذا و رفع یبوست می‌شود.

وی اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در عملکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد؛ لذا برای دانش‌آموزان، دانشجویان بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: ویتامین D، فسفر، منیزیم، کلسیم و سلنیوم موجود در این شربت موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیگر خواص این شربت می‌توان به افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی اشاره کرد؛ لذا برای افرادی که مشکل باروری دارند بسیار مفید و اثربخش است.

عظمایی افزود: شربت بادام و عسل برای نوزادان، کودکان در حال رشد و سالمندان بسیار مفید است و بی‌اشتهایی کودکان را برطرف می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت پروتئینی بالا دارد و موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا یک نوشیدنی مناسب و مفید برای ورزشکاران خواهد بود.

وی بیان کرد: این نوشیدنی فوق‌العاده نشاط‌ آور است و موجب رفع افسردگی، استرس و اضطراب می‌شود.

عظمایی گفت: تقویت بینایی، بهبود خلق وخو و تقویت سیستم قلبی عروقی از دیگر خواص شربت بادام و عسل است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت بادام و عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و باعث درمان مشکلات تنفسی، عفونت‌ها، سرماخوردگی و آسم می‌شود.

وی اظهار کرد: مصرف شربت بادام و عسل نیم ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، لاغری و تناسب اندام می‌شود و اگر از این شربت نیم ساعت پس از غذا استفاده شود باعث چاقی می‌شود؛ لذا برای افراد لاغر و دارای بنیه ضعیف بسیار مفید است.

مواد لازم شربت بادام و عسل (۱.۵ لیتر)

-مغز بادام درختی ۵۰ عدد

-آب ۷ لیوان

-سیب زرد ۲ عدد

-موز یک عدد

-عسل ۱۰-۸ قاشق غذاخوری

-آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بادام و عسل

-برای تهیه این شربت ابتدا مغز بادام را داخل آب جوش می‌ریزیم تا پوست آن به راحتی جدا شود.

-تمام مواد از جمله سیب، موز، عسل و آب را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم.

-مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

-در انتها آب لیموترش تازه را به شربت اضافه می‌کنیم.

-شربت آماده میل کردن است.

نکته۱ : برای مصرف این شربت در فصل گرم سال، می‌توان ۲ تکه یخ به آن اضافه کرد.

نکته۲: این شربت را نباید یکباره مصرف کرد و باید به صورت جرعه جرعه خورده شود.

برای ورود به کانال تگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 455326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟