درمان مشکلات گوارشی با یک ماده غذایی بی نظیر

تحقیقات پزشکی از فواید زیاد هویج در پیشگیری، درمان و مبارزه با تعداد زیادی از بیماری‌ها از جمله زخم معده حکایت دارد.

محققان می‌گویند که هویج در کنار بالا بودن ارزش غذایی خود در مقایسه با سایر سبزیها؛ حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است.

این محققان افزودند: در کنار فواید و تاثیر آن برای محافظت از بینایی، جدیدترین تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که آب هویج بهترین آبمیوه برای تقویت سلامت انسان است و برای معده و دستگاه گوارش مفید است زیرا از آن در برابر بسیاری از مشکلات احتمالی محافظت می‌کند.

هویج در درمان موارد مختلف نظیر ناراحتی معده، زخم معده، عفونت معده، اسهال و سوء هاضمه کودکان و بیماری کرون که یک التهاب مزمن است و بر کانال گوارشی تاثیر منفی می‌گذارد، مفید است.

محققان سنگاپوری نیز بر اساس نتایج تحقیقات علمی جدید خود دریافته‌اند که مصرف هویج می‌تواند از شکستگی استخوان در مردان پیشگیری کند.

این تحقیقات نشان داد: مصرف میوه و سبزیهای حاوی بتاکاروتن نظیر هویج که در مرحله بعدی تبدیل به ویتامین A در بدن می شود، تاثیر زیادی در کاستن از احتمال دچار شدن مردان لاغر به شکستگی استخوانهای ران دارد و این در حالی است که رابطه‌ای بین مصرف این سبزیها و ایجاد همین تاثیرات در زنان وجود ندارد.

هویچ دارای عناصری مانند آهن، فسفر، منیزیم و ویتامینهای D، C، B و پیش ساز ویتامین A، پکتین‌ها، بتاکاروتن، نمک پتاسیم، مواد ازته، گلوسیدها، فسفاتیدها (لیستین)، استرول، دیاستازهای مختلف، پینن، لیمونن، اسانس‌های دوکول، کاروتول و نیز نوعی انسولین گیاهی و پاره‌ای از استروژنهاست.

هویج به دلیل وجود بتا‌کاروتن که پیش ساز ویتامین A است، در درمان ناراحتی‌های قلبی بسیار مفید است. نوعی انسولین گیاهی شناخته شده در هویج اثر کم کنندگی مقدار قند خون را دارد. آب هویج با دارا بودن عناصری مانند آهن، فسفر و منیزیم که در ساخته شدن خون و بافتها ضرورت دارند، موثر است.

هویج در رفع ناراحتی‌های جلدی موثر واقع می‌شود. پیش ساز ویتامین A در برطرف نمودن دانه‌ها، کورکها و جوشهای پوستی و زرد زخم است و در رفع بیماری های سینه، آسم و گرفتگی صدا مفید است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 454299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟