چین و چروک پوست در کمین قهوه خورها

نوشیدن یک فنجان قهوه بهترین گزینه برای کاهش احساس خستگی و افزایش بازدهی فرد است. هرچند زیاده‌روی در مصرف این نوشیدنی می‌تواند تاثیر منفی روی پوست داشته باشد.

پزشکان معتقدند افراط در مصرف قهوه برای افرادی که تمایل دارند پوستشان تا حد امکان جوان به نظر آید نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

دکتر «مانجولا جگاسوتی» موسس مرکز پوست میامی می‌گوید: مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند موجب شود که پوست زودتر دچار چین و چروک شود و با گذشت زمان نرم و شل‌تر شود. به طور قطع این تغییرات باعث می‌شود پوست این افراد نسبت به افرادی که مصرف کافئین ندارند، ظاهر فرسوده‌تری داشته باشد.

درحالیکه در بیشتر مطالعات مصرف روزانه سه فنجان قهوه توصیه می‌شود، این پزشک Doctor به مصرف کنندگان قهوه توصیه می‌کند از مصرف روزانه بیش از دو فنجان قهوه خودداری کنند.

همچنین موضوع نگران کننده دیگر این است که آیا مصرف قهوه موجب بروز عارضه‌های پوستی می‌شود؟ به رغم این نگرانی اما محققان تاثیر مستقیم مصرف قهوه بر آکنه‌های پوستی را تایید نکرده‌اند.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر این، موضوع دیگری که می‌تواند بر ارتباط نوشیدن قهوه با بروز مشکلات پوستی تاثیر بگذارد، زمان مصرف آن و نزدیک بودن به ساعت خواب است که ممکن است در برنامه خواب اختلال ایجاد کند. نداشتن میزان خواب کافی می‌تواند باعث تولید چربی مازاد و بسته شدن منفذهای پوست شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟