کاهش میزان قند خون با 5 راهکار ساده

خوردن بیش از حد قند یکی از بدترین چیزهایی است که می‌توانید در حق بدن خود انجام دهید. این مساله می‌تواند تاثیرات منفی بی‌شماری روی سلامتی Health شما و قند خون بدنتان داشته باشد. تحقیقات نشان داده دیابت Diabetes نوع ۲، بیماری‌های قلبی، چاقی، سرطان و پوسیدگی دندان‌ها بر اثر مصرف بیش از حد قند و شکر برای فرد به وجود می‌آید. شکر به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود، این نوع از قندها که در مواد غذایی به صورت طبیعی وجود دارند برای بدن ضری ندارند و به میزان کمی روی قند خون فرد اثر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده هر فرد آمریکایی به طور روزانه حدود ۱۷ قاشق چای خوری شکر اضافه استفاده می‌کند.

در ادامه این مطلب با روش‌هایی برای کاهش میزان قند خون آشنا خواهید شد

۱. نوشیدنی‌های قندی را کنار بگذارید

برخی نوشیدنی‌ها مانند نوشابه‌ها، انرژی‌زاها و آبمیوه‌های غیرطبیعی حاوی مقداری شکر اضافه شده هستند. نوشابه‌های انرژی زا، نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های میوه‌ای، ۴۴ درصد از شکر اضافه شده در رژیم غذایی آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهد.

می‌توانید به جای این نوشیدنی‌ها از اسموتی‌ها و آب استفاده کنید. شما به کمک نوشیدنی‌های سالم می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

زیرا بدن متوجه نمی‌شود کالری‌هایی که واردش شده از طریق غذا به دست آورده یا از طریق نوشیدنی. به همین دلیل شما وقتی نوشیدنی می‌نوشید احساس پر بودن به شما دست می‌دهد و کمتر سراغ خوردن غذاهای پر کالری می‌روید.

۲. از دسرهای شیرین دوری کنید

بسیاری از دسرها هستند که ارزش غذایی زیادی ندارند. آن‌ها سرشار از شکر هستند و قند خون شما را افزایش می‌دهند و احساس گرسنگی و خستگی به شما دست می‌دهد.

انواع دسرهای مختلف مانند کیک، کلوچه، پیراشکی و بستنی، بیش از ۱۸ درصد از شکر اضافه شده در رژیم غذایی آمریکای‌ها را تشکیل می‌دهند. اگر شما واقعا نیاز دارید که یک دسر شیرین میل کنید بهتر است از میوه‌‌های خشک شده، شکلات تلخ و خرما استفاده کنید.

چند روش برای کاهش میزان قند خون

۳. از سس‌های سرشار از قند دوری کنید

سس‌هایی مانند سس کچاپ، سس باربیکیو و سس فلفلی از سس‌هایی هستند که مصرف آن‌ها در خانه‌ها متداول است. با این حال مردم از میزان قند آن اطلاع دارند.

هر ۱۵ گرم سس کچاپ دارای ۴ گرم قند است. برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین سس را انتخاب کنید لازم است همیشه برچسب ارزش مواد غذایی روی بسته بندی آن را مطالعه کنیدد و سسی که پایین‌ترین میزان قند را دارد انتخاب کنید.

۴. از مواد غذایی دارای چربی کامل استفاده کنید

گزینه‌های کم چرب، غذاهایی مانند کره بادام زمینی، ماست، سس سالاد و ... در همه جا پیدا می‌شود. اگر شما کسی باشید که فکر کنید چربی خوب نیست و برای بدن ضرر دارد به احتمال خیلی زیاد سراغ این گزینه‌ها می‌روید. اما واقعیت این است که محصولات کم چرب دارای مقدار زیادی شکر هستند و گاهی اوقات کالری آن‌ها از مواد غذایی پر چرب هم بیشتر است.

۵. میزان شکر غذاهای کنسروی را چک کنید

غذاهای کنسروی می‌تواند برای رژیم غذایی شما مفید و ارزان باشد، اما آن‌ها دارای مقدار زیادی شکر هستند. میوه‌ها و سبزیجات حاوی قند طبیعی هستند. اما میوه‌های کنسرو شده دارای قند زیادی هستند ومیزان قند خون شما افزایش می‌دهند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟