ترفند سرخ کردن بادمجان با روغن کم

چگونه بادمجان موقع سرخ کردن روغن کمی بگیرد؟ سرخ کردن بادمجان با روغن خیلی کم بادمجان و غذاهایی که با آن درست می‌شود، خوشمزه و متنوع هستند. آیا راهی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم وجود دارد ؟

 اما برای درست کردن بادمجان در بیشتر غذاها ما باید آن را سرخ کنیم. سرخ کردن بادمجان بطور عادی روغن زیاد میبرد و برای سلامتی Health مضر است.

برای اینکه بادمجان موقع سرخ کردن روغن کم جذب کند. همیشه بادمجان تازه تهیه کنید. بادمجان هرچه کهنه تر باشد بیشتر روغن می گیرد. و موقع سرخ کردن بادمجان باید شعله گاز زیاد باشد.

سرخ کردن بادمجان با روغن کم با سفیده تخم مرغ

بادمجان ها را پوست بکنید، در تیکه‌های دلخواه آن‌ها را برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید.بعد یک دور بادمجان‌ها را آب بکشید که شور نباشند. یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل کاسه بزنید تا باز شود.

قبل از اینکه بادمجان را داخل روغن قرار دهید، تا سرخ شود؛ با دست یا با قلمو روی سطح آن در حد یک لایه‌ی خیلی نازک، سفیده تخم مرغ بکشید. (توجه کنید که نیاز نیست خیلی سفیده به سطح بادمجان بزنید.)

در این روش یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافیه و اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی‌گیرد. چون مقدار سفیده‌ای که روی سطح بادمجان می‌کشیم، کم بوده و همچنین همان مقدار کم هم سرخ می‌شود.سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ روشی است که من همیشه برای سرخ کردن بادمجان های خودم استفاده می کنم و ازش خیلی راضی هستم.

 هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک فراوان بماند در هنگام سرخ کردن کم‌تر روغن می‌گیرد. اگر می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک بگذارید.

در آب نمک قرار دادن بادمجان برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

در این روش برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم ، آب و نمک می‌گذاریم. (نمک به مقدار لازم، که بادمجان ها شور نشوند.) به جوش بیاید و بادمجان‌ها را که به تیکه‌های دلخواه برش دادیم؛ حدود دو الی سه دقیقه می‌گذاریم بجوشند. آنها را داخل آبکش می ریزیم تا آب زیادی بادمجان برود. بعد آن‌ها را سرخ می‌کنیم.

این روش هم روغن کمی مصرف می‌شود. اما یکم،(تاکید می‌کنم یکم! ) بادمجان نرم‌تر از روش اول می‌شود و حالت آبپز می‌گیرد. اما این روش هم خوب جواب می‌دهد.

سرخ کردن بادمجان با روغن کم با ماست

این روش مانند روش اول است اما بجای سفیده تخم مرغ به سطح بادمجان ها قبل از اینکه آن‌ها را سرخ کنید؛ ماست بزنید.این راه هم برای جذب کم تر روغن در بادمجان جواب می دهد. اما طبق تجربه من وقتی سفیده تخم مرغ بزنیم، بادمجان ها روغن کم تری نسبت به این روش جذب می کنند.

بادمجان ها را پوست کنده و برای حداقل نیم ساعت در آب نمک قرار دهید.روغن را در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا خوب خوب داغ شود. بادمجان ها در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می شود بادمجان کم تر روغن به خود بگیرد.

بادمجان های سرخ شده در یک قابلمه که در آن حدود یک الی دو لیوان آب ریختید و آب در حال جوشیدن است، قرار دهید و بعد از یک دقیقه جوشیدن آن ها، آب قابلمه را خالی کنید. وقتی بادمجان در آب می جوشد تمام روغن هایی که به خود گرفته به آب پس می دهد.

بعد بامجان ها را در خورشت و جایی که می خواهید استفاده کنید.این روش برای کسانی که دوست ندارند از سفیده تخم مرغ استفاده کنند؛ عالی است. اما مصرف روغن آن مانند قبل است و تنها ما در این روش روغن ها را دور می‌ریزیم.

همچنین اگر شرایط فراهم نبود و نشد از ۳ روش گفته شده در ابتدا، بادمجان ها را سرخ کنیم و آن‌ها کلی روغن جذب کردند، این روش یک ترفند عالی برای حذف روغن زیادی در بادمجان سرخ شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟