تولد نوزادان اوتیسمی با مصرف این قرص ها

 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنان بارداری که در دوران بارداری از دارو‌های مسکن استفاده می‌کنند با درصد بالاتری امکان دارد فرزند دارای ضریب هوشی کم یا مبتلا به اوتیسم Autism به دنیا آورند.

این پژوهش به وسیله محققان دانشگاه هاروارد با بررسی وضعیت سلامت حدود ۱۵۰ هزار مادر و نوزاد به دست آمده است، به گفته کارشناسان مسکن‌های رایج و پرشماری که در دنیا وجود دارند و برای کاهش درد استفاده می‌شوند افزون بر افت ضریب هوشی و اوتیسم سبب ابتلای کودک به بیش فعالی یا تاخیر در صحبت کردن شوند.

از جمله دیگر عامل‌های اثرگذار بر کاهش ضریب هوشی نوزاد، حضور مادر باردار در مناطق دارای آلودگی هوا را می‌توان نام برد، زنانی که در مناطقی با آلودگی هوای بالازندگی می‌کنند با احتمال بیشتری نوزادانی با نقص‌های مادر زادی، چون شکاف کام یا لب به دنیا می‌آورند.

در مطالعه‌ای پیش‌تر این نتیجه به دست آمده است زنانی که در طول دوران بارداری به ویژه درماه‌های اول، بیش از ۶ بار از دارو‌های مسکن استفاده کرده اند با احتمال بیشتری کودکانی دچار اختلال تکلم و کندی در بیان واژگان به دنیا می‌آورند.

کارشناسان به مادران باردار توصیه می‌کنند از مصرف دارو‌های غیرضروری به ویژه مسکن در طول دوران بارداری به ویژه درسه ماهه اول خودداری کنند.

نتیجه این پژوهش درمجله (Hormones and Behavior) منتشرشده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟