میگرنی ها به این بیماری هولناک مبتلا می شوند

 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افراد مبتلا بهسردرد‌های میگرن که علامت‌هایی، چون تاری دید یا حساسیت شدید به نور، ایجاد حالت چشمک زدن در چشم، ناتوانی درباز نگه داشتن چشمان خود را در زمان حمله بیماری تجربه می‌کنند؛ بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

به گفته کارشناسان ضربان قلب Heart نامنظم، با ایجاد لخته خونی می‌تواند سبب سکته مغزی در افراد شود.

آمار‌ها نشان می‌دهند زنان سه برابر بیشتر از مردان به بیماری میگرن مبتلا می‌شوند.

مطالعه دانشمندان برروی ۱۲ هزار داوطلب زن و مرد نشان داده است افراد مبتلا به میگرن که دچار حساسیت شدید به نور هستند به تدریج به مشکل ضربان قلب نامنظم دچار می‌شوند که در نهایت سبب ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی می‌شود.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده و کارشناسان دریافتند افراد مبتلا به میگرن امکان دارد درمعرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی به علت مشکل‌های سیتم عصبی قرار داشته باشند.

میگرن چیست؟

بیماری میگرن نوعی بیماری عصبی بسیارپیچیده است که می‌تواند برتمامی اعضای بدن اثربگذارد و موجب سردرد، حالت تهوع، خستگی، استفراغ و حتی فلج اندام‌ها شود.

حمله‌های بیماری میگرن بین ۴ تا ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد و بیماران در طول سال به طور متوسط ۱۳ بار حمله شدید بیماری میگرن را تجربه می‌کنند.

بنابرآمار‌های جهانی، میگرن ششمین بیماری ایجاد کننده معلولیت در جهان است که سبب می‌شود افراد دچار افسردگی و غیبت از محل کار و تحصیل و اجبار به استراحت شوند.

دارو‌های مختلفی برای درمان و مقابله باحمله بیماری میگرن وجود دارد که تنها با نشانه‌های بیماری مقابله می‌کند و نمی‌تواند علت آن را برطرف کند.

کارشناسان با توجه به نتیجه‌های به دست آمده در رابطه با اثرگذاری حمله بیماری میگرن بر ابتلا به بیماری‌های قلبی در نظر دارند طرح غربالگری بیماران میگرنی برای بررسی وضعیت سلامت قلب را انجام دهند تا به این ترتیب مانع از افزایش آمار مبتبایان به بیماری‌های قلبی شوند.

آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از نیمی از افرادی که در سال دچارسکته مغزی می‌شوند در طول سال‌های گذشته دچار سردرد و حمله‌های میگرنی بوده‌اند.

روش‌های درمانی پیشنهادی به بیماران میگرنی

کارشناسان به افراد مبتلا به بیماری میگرن توصیه می‌کنند به متخصص مراجعه و روش‌های درمانی پیشنهادی را انجام دهند، رژیم خوراکی، ساعت خواب، استراحت کافی و منظمی داشته باشند، از استعمال مواد دخانی خودداری کنند، به ورزش Sport ملایم و استحمام با آب گرم بپردازند، از استرس و عصبی شدن خودداری کنند، در زمان شروع حمله بیماری میگرن حتماً به استراحت درمکانی آرام، کم نور و بدون آلودگی صوتی بپردازند؛ و درنهایت درصورتی که دچار اختلال بینایی درزمان حمله بیماری میگرن می‌شوند حتماً به متخصص مراجعه کنند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟