شخصیت شناسی از روی اعضای بدن

اگرچه ساختار بدنی ما بر اساس دی ان ای (ژنتیک) ما شکل می گیرد نه انتخاب هایی که خودمان بر اساس زیبایی شناسی داریم، اما بعضی از اعضای بدن هستند که نکات زیادی را درباره ی شخصیت ما آشکار می کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد علم ژنتیک می تواند با توجه به ژن های ما پیش بینی های زیادی درباره ی آینده ی ما و نحوه ی درک ما از دنیا داشته باشد.

در ادامه به پژوهش هایی علمی درباره ی بعضی از اعضای بدن می پردازیم که نکات جالبی را در مورد شخصیت ما آشکار می کنند. البته بعضی معتقدند ظاهر افراد می تواند گمراه کننده باشد، اما اگر معنای ویژگی های ظاهری را یاد بگیرید متوجه خواهید شد که ظاهر افراد حرف های زیادی درباره ی آن ها برای گفتن دارد.

۱- فرم بینی

بینی هر کسی در نوع خودش خاص است و هیچ دو بینی ای دقیقا شبیه به یکدیگر نیستند. با این حال، طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه ی Journal of Craniofacial Surgery منتشر شد، همین بافتی که استخوان ها را به هم متصل و بینی شما را تشکیل می دهد می تواند چیزهای زیادی را درباره ی شخصیت شما آشکار کند. محققان در این پژوهش حدود ۱۷۰۰ عکس از بینی افراد را بررسی و آن ها را به ۱۴ دسته تقسیم کردند. محققان با بررسی فرم های مختلف بینی به این نتایج دست یافتند:

کسانی که بینی کشیده ای دارند در زندگی کاری خود بسیار جاه طلب بوده و افراد بسیار سختکوشی هستند. آن ها کمالگرا هستند، معمولا زندگی کاری خود را در اولویت قرار می دهند و زندگی شخصی شان اولویت دوم آن ها است. اما کسانی که بینی کوتاهی دارند افراد بسیار حساس و وفاداری هستند. آن ها برای عواطف و احساسات بیشتر از هر چیز دیگری ارزش قائلند و یک زندگی خانوادگی شاد را به موفقیت شغلی ترجیح می دهند.

کسانی که بینی نوک تیزی دارند می توانند مشاوران مالی بسیار خوبی شوند چون غالبا در مدیریت پول خود بسیار عاقلانه عمل می کنند. کسانی که نوک بینی شان شکاف دارد ترس از تعهد دارند.

کسانی که سوراخ های بینی شان بزرگ است خرج کردن پول را به پس انداز آن ترجیح می دهند و کسانی که سوراخ های بینی کوچکی دارند در روابط شخصی و خانوادگی خود تعهد زیادی دارند.

۲- فرم صورت

صورت انسان ساختار بسیار پیچیده ای دارد و می تواند حقایق زیادی را درباره ی عملکرد شخصی و اجتماعی یک شخص آشکار کند. سزار لومبروسو، پایه گذار انسان شناسی جرم، معتقد بود با توجه به ساختار صورت کسی که مرتکب جرمی شده می توان نوع جرم Crime را تشخیص داد. در سال ۲۰۱۴ تحقیقی در نشریه ی Plos One Journal منتشر شد که ۱۶۰ شرکت کننده داشت و طی آن محققان از شرکت کننده ها خواسته بودند ضریب هوشی ۸۰ دانشجوی زن و مرد را تنها از روی عکس های آن ها تخمین بزنند.

نتیجه ی این پژوهش آن بود که کسانی که صورت کشیده ای داشتند بسیار باهوش بودند در حالی که کسانی که صورت باریکی داشتند هوش هیجانی آن ها بالاتر از هوشی شناختی شان بود. همچنین محققان در این پژوهش به این نتیجه رسیدند که کسانی که صورت پهنی دارند با احتمال بیشتری مورد پیش داوری دیگران قرار می گیرند، بی عاطفه و بسیار موفق هستند.

۳- رنگ چشم ها

شکسپیر جمله ی معروفی دارد که می گوید: «چشم ها پنجره ی روح هستند». امروزه دانشمندان هم با استناد به شواهد علمی به همین نتیجه رسیده اند. پژوهشگران دانشگاه اوربرو سوئد در تحقیقی چشم های ۴۲۸ نفر و ویژگی های شخصیتی آن ها را مورد بررسی قرار دادند تا متوجه شوند که آیا چشم های آن ها شخصیت شان را آشکار می کند یا نه. به ادعای این محققان، شخصیت انسان و ساختار چشم ها، هر دو به بخش قدامی مغز مرتبط هستند که در شکل گیری شخصیت انسان نقش دارد. الگوی مورد بررسی آن ها رنگ چشم ها و قوس عنبیه ی چشم ها (قسمت رنگی چشم) بود.

کسانی که چشم های قهوه ای درشتی دارند، ذاتاً رهبر و افراد بسیار باهوشی هستند. کسانی که چشم های قهوه ای بسیار تیره ای دارند درونگرا، مرموز و پنهان کار هستند.

کسانی که چشم های آبی روشن با عنبیه ای قوس دار دارند، قدرت درونی زیادی دارند و بسیار رقابت جو هستند. اما کسانی که چشم های آبی تیره دارند قدرت فیزیکی زیادی دارند و بسیار حساس هستند.

هرچه رنگ چشم ها تیره تر باشد شخص روحیه ی درونگراتر و مرموزتری دارد و هر چه رنگ چشم ها روشن تر باشد فرد برونگراتر و اجتماعی تر است.

۴- فرم چشم ها

با دقت در چشم ها می توان فهمید که آن شخص چه حالی دارد، مثلا احساس خوشحالی می کند یا ناراحتی، عصبانی شده یا احساساتی. این مسأله درمورد ویژگی های شخصیتی افراد هم صدق می کند. هزاران سال است که کارشناسان چهره خوانی معتقدند فرم چشم ها با توجه به شکلی که ساختار استخوانی جمجمه دارد می تواند ویژگی های پنهان شخصیت افراد را به طور دقیق نشان دهد.

کسانی که چشم های پهنی دارند در زندگی شخصی خود برونگراتر و احساسی تر هستند. آن ها توجه زیادی به جزئیات دارند و دوست دارند در مجموع محتاط باشند.

کسانی که چشم های درشتی دارند روشنفکر و باهوش هستند و رفتار صمیمانه ای دارند.

کسانی که چشم های کوچک اما پهنی دارند درونگرا و کمالگرا هستند.

کسانی که چشم های فرورفته ای دارند مرموز، دقیق و پراحساس هستند.

کسانی که چشم های بادامی دارند رمانتیک و اهل ابراز احساسات هستند، اما کسانی که چشم های نزدیک به هم دارند افراد پراحساسی هستند و پشتکار دارند.

۵- لب ها

قضاوت مردم از روی ظاهر

لب های هر کس نه تنها مانند انگشتان دست، اثر منحصر به فردی دارند، بلکه چیزهای زیادی را درباره ی ویژگی های شخصیتی ما آشکار می کنند. نویسنده ای به نام جین هانر، کارشناس خوانش چهره، پی برده است که لب های ما در شخصیت ما و نحوه ی ابراز احساسات مان به دیگران و رفتار کردن ما تأثیرگذار هستند. لب ها وجه عاطفی ما و چگونگی عملکرد ما در روابط شخصی مان را نشان می دهند.

کسانی که لب های معمولی ای دارند که هیچ ویژگی اغراق شده ای ندارد، در روابط عاطفی شان افراد مستقلی هستند، اهمیت زیادی برای عواطف و احساسات قائلند اما از نقش بازی کردن خوش شان نمی آید.

کسانی که لب های بزرگی دارند دلسوز دیگران و مراقب آن ها هستند و نیازهای دیگران را در اولویت خود قرار می دهند.

کسانی که لب های پهنی دارند بخشنده و برونگرا هستند و دوست دارند نیازهای عزیزان زندگی شان برآورده کنند.

کسانی که لب های باریکی دارند رقابت جو هستند و گاهی تنهایی را به وقت گذارندن با دیگران ترجیح می دهند، اما در عین حال دوست دارند عزیزان شان آن ها را با ویژگی های قدرتمند شخصیتی شان بشناسند.

۶- استخوان فک

برجسته بودن استخوان فک یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است یک شخص می تواند داشته باشد. با این حال، کسانی که استخوان فک آن ها بزرگ است و صورت پهنی دارند، سطح هورمون مردانه ی تستوسترون در بدن آن ها بالاتر است. طبق تحقیق منتشر شده در سایت Science Direct، کسانی که استخوان فک بزرگ تری دارند و سطح هورمون تستوسترون در آن ها بالاتر است، شخصیت پرخاشگرتری دارند و انجام اعمال خشونت آمیز در آن ها محتمل تر است.

تحقیقات نشان داده است کسانی که استخوان فک برجسته تری دارند، به دلیل بالا بودن سطح هورمون تستوسترون در بدن آن ها، شخصیت پراحساس تری دارند.

۷- انگشتان دست

شاید تا به حال متوجه شده باشید که طول انگشتان دست در هر فردی متفاوت است. طبق تحقیقات، طول انگشتان دست نشان دهنده ی میزان تستوسترونی است که در دوران جنینی در رحم مادر در معرض آن قرار گرفتید.

اگر انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره باشد یعنی شخص بسیار جذابی هستید و در زندگی شخصی و کاری خود بیشتر از بقیه ریسک می کنید.

اگر انگشت اشاره بلندتر از انگشت حلقه باشد یعنی ذاتا رهبر هستید.

اگر طول انگشت حلقه و انگشت اشاره به یک اندازه باشد یعنی در برقراری ارتباط با دیگران توانمند هستید و می دانید که چطور تعادل را حفظ کنید.

۸- دست ها

قضاوت مردم از روی ظاهر

طبق مطالب منتشر شده در سایت American Academy of Hand Analysis ، دست های همه ی انسان ها ساختار منحصر به فردی دارد که پیدا کردن عین آن در دستان کس دیگری تقریبا غیر ممکن است. دست های ما، مانند انگشتان دست و لب هایمان، اثر منحصر به فردی دارند.

دست قوی تر خود را بالا بیاورید و کف دست تان را جلوی صورت تان بگیرید.

اگر انگشتان دست تان از هم فاصله دارند (بیشتر از نیم سانتیمتر) یعنی شما علاقه ی زیادی به کشف و آزمایش کردن چیزهای جدید دارید.

اگر انگشتان دست تان چسبیده به هم هستند (کمتر از نیم سانتیمتر) یعنی شخص محتاط و بسیار منظمی هستید

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟