باور رایج در بین مردم این است که خوردن تخم مرغ بیش از دو عدد در هفته خطرناک است که این باور غلطی می باشد. متخصصین تغذیه خوردن 4 عدد تخم مرغ در هفته برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند را توصیه می کنند ولی برای افراد سالم خوردن 6 عدد توصیه شده است. اما عده ای هستند که بدنشان به مقدار بیشتری به تخم مرغ نیاز دارد. در این قسمت شما را با کسانی آشنا می کنیم که گفته می شود.

این افراد بیشتر تخم مرغ بخورند!

مصرف تخم‌ مرغ در زنان باردار و شیرده ،کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و کلیه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری بدلیل ارزش غذایی بالا توصیه می‌شود در این افراد مصرف یک تخم‌ مرغ در روز بلامانع است و در برخی موارد توصیه می‌شود بیشتر هم ممکن است انجام شود. تخم‌مرغ از ۸ ماهگی در کودکان قابل مصرف بوده و توصیه می‌شود تا یک سالگی ۱ زرده کامل،یک روز در میان و از ۲ سالگی به بالا یک تخم‌ مرغ در روز در برنامه ی غذایی کودکان وارد شود.

چه افرادی باید در مصرف تخم‌مرغ احتیاط کنند؟

گرچه در برخی شرایط باید در خوردن تخم‌ مرغ کامل ملاحظاتی صورت پذیرد ولی به دلیل خواص ویژه و منحصر بفردی که در تخم‌مرغ وجود داشته است و عدم مصرف آن می‌تواند کمبود ترکیبات ضروری مثل کولین ،لوتئین و گزانتین را بهمراه داشته باشد لذا نباید مصرف تخم‌مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود بلکه باید در موارد محدودیت مصرف ،مقدار مصرف آن با پزشک Doctor معالج کاهش یابد که حتی در بیماران مبتلا به دیابت Diabetes ،فشار خون بالا و بیماری قلبی-عروقی تا حدود ۳ عدد در هفته نیز پیشنهاد می‌شود.

البته در این صورت باید از خوردن غذاهای چرب و پرنمک نیز همراه تخم‌ مرغ خودداری شود و روش پخت تخم‌مرغ نیز بدون روغن صورت پذیرد که در این صورت نه تنها خطری نخواهد داشت بلکه در این گرو ه‌های خاص مفید هم خواهد بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟