شهریار اماموردی، مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بیمار مرگ مغزی به نام دکتر هاجر مرادی 30 ساله که بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان بستری شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی یادآوری کرد: این دانشجوی پزشکی سال آخر دوران تحصیل خود را می گذراند که پس از اطلاع از مرگ مغزی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای 3 عضو منجر شد.

اماموردی اظهار داشت: بر این اساس پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کبد و کلیه ها برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمار دیگر مغزی به نام مسلم محمدی 41 ساله ساکن شهرستان خدابنده بود که بر اثر تصادف Crash رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: پس از اطلاع از این مورد مرگ مغزی و کسب رضایت از خانواده این بیمار کبد، کلیه ها و قلب Heart وی برای اهدا به بیمارستان یاد شده ارسال شد.

به گفته این مسئول، نسوج (بافت) این 2 بیمار مرگ مغزی نیز که کاربردهای متعددی دارد برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد.

وی اظهار داشت: پیش از این و در مرداد امسال نیز 3 عضو بدن ریحانه شوقی 11 ساله نیز اهل روستای ورمزیار ارمغانخانه که اثر تصادف در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصص آیت الله موسوی زنجان به مرگ مغزی دچار شده بود ارگانهای وی به نیازمندان اهدا شد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد: ابتدای سال جاری تا کنون 8 مورد اهدای عضو و هفت مورد رضایت اهدا در استان گزارش شد که در مقایسه با سال گذشته تا حدودی افزایش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم های کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟