حفظ سلامتی عمومی بدن با رژیم غذایی سرشار از  استروژن

این نکته ثابت شده که مواد غذایی حاوی استروژن نقش مهمی در سلامت عمومی بخصوص سلامت باروری زنان دارند. استروژن هورمون زنانه است که البته در مردان نیز وجود دارد؛ البته در مقادیر کم. تولید این هورمون در زنان با شروع سن یائسگی کاهش می یابد. این روند عواقب جدی سلامت را به همراه دارد.

مزایای استروژن به خوبی شناخته شده هستند. مزایایی از قبیل:

تنظیم چرخه قاعدگی

حفظ سلامت قلب، عضلات، استخوان ها و همچنین سیستم های تولید مثل.

حفظ تعادل سطوح استروژن در بدن بسیار مهم است و برای جلوگیری از کاهش تولید این هورمون در بدن، شما باید غذاهای غنی از استروژن مصرف کنید.

میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات در همه رژیم ها گنجانده شده اند و سرشار از فیتو استروژن ها هستند؛ گروه های غذایی که باعث تولید استروژن در زنان می شود. اینطور ثابت شده که 100 گرم سبزیجات می تواند 94 تا 604 میکروگرم فیتواستروژن داشته باشد. سبزیجاتی و میوه هایی مانند سیب، آلو، گوجه فرنگی، خرما، پاپایا، کلم بروکلی، خیار، بادمجان، کدو حلوایی، چغندر، سیب زمینی، کرفس، آجیل و دانه ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آجیل و دانه ها حاوی مقادیر قابل توجهی فیتواستروژن هستند و ویتامین ها و مواد معدنی بیشماری را به بدن شما می رسانند. مصرف دانه هایی مانند دانه های کتانف دانه کنجد، غلاتی از قبیل گندم، برنج، جو و بلغور جو را فراموش نکنید.

سویا و میوه های خشک: سویا یک منبع مهم از فیتواستروژن ها است. صد گرم از این ماده غذایی حدود 103 میکروگرم فیتواستروژن دارد. محصولاتی مانند ماست سویا و یا توفو را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. علاوه بر سویا، میوه های خشک نیز منبع خوب فیتواستروژن هستند. بهترین گزینه در این میان، پسته است. بادام، فندق و بادام زمینی نیز حاوی فیتواستروژن هستند.

عاداتی که باعث افزایش سطح استروژن می شوند:

علاوه بر اضافه کردن غذاهای غنی از استروژن به رژیم روزانه، شما باید فعالیت هایی را برای افزایش تولید این هورمون در بدن انجام دهید:

انجام تمرینات هوازی: این نوع ورزش Sport به شما کمک می کند تا استروژن را متابولیزه کنید. انجام ورزش باعث تولید هورمون سروتونین مرتبط با احساس شادی نیز می شود. روزانه 30 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

خواب بیش از 6 ساعت: این نکته را بدانید که خواب کمتر از 6 ساعت در شبانه روز باعث کاهش تولید استروژن می شود.

مصرف برخی مکمل ها: مکمل های حاوی استروژن باید تحت دستور پزشک Doctor مصرف شوند. این مکمل ها حاوی پروتئین و سایر موادی هستند که به تولید استروژن و سایر هورمون های زنانه کمک می کنند. مصرف مکمل ها باید البته آخرین انتخاب شما باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

 

کدخبر: 408779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟