با این ماده غذایی پر خاصیت پوست تان را روشن کنید

تقویت سلامت قلب

سلامت قلب Heart چیزی است که هیچ‌کس نباید آن را نادیده بگیرد. در آمریکا و البته ایران بیماری قلبی کشنده‌ترین بیماری است. پس باید چشم‌های خود را باز کنیم و با خوردن غذاهای مفیدتر برای سلامت قلب، جزو این قربانی‌ها نباشیم.

خرمای سیاه دارای آنتی‌اکسیدان بوده و با جلوگیری از انسداد عروق، از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به برطرف کردن کلسترول‌ها از سلول‌های عروقی کمک کنند. ضمناً خرما سرشار از ماده‌ای به نام ایزوفلاون است که معلوم شده می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

روشن کردن پوست

اگر پوست شما بهترین جلوه‌ی خودش را ندارد پس باید ویتامین C بیشتری مصرف کنید که عامل روشن شدن پوست است و فرایند پیری را به تأخیر می‌اندازد و چین‌ و چروک‌های سطحی را برطرف می‌کند؛ خرمای سیاه سرشار از ویتامین C است.

تقویت و سلامت استخوان‌ها

وقتی به غذاهای مفید برای سلامت استخوان‌ها فکر می‌کنیم، معمولاً یاد شیر می‌افتیم. اما شیر، تنها یکی از منابع مواد معدنی ضروری برای استخوان‌هاست. خرما منیزیم، سلنیوم، منگنز و مس دارد که باعث می‌شود غذای بسیار خوبی برای تقویت استخوان‌ها باشد. حفظ قدرت استخوان‌ها مهم است. اگر به فکر سلامتی Health استخوان‌هایتان نباشید، در معرض پوکی استخوان قرار خواهید گرفت که می‌تواند به طور جدی، کیفیت زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد اما خوشبختانه می‌توانید با تغذیه‌ی درست از آن پیشگیری کنید.

افزایش هوش

دوست دارید باهوش‌تر شوید؟ پس باید بیشتر خرما بخورید. زیرا خرما می‌تواند با التهاب در مغز مبارزه کرده، از شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده، عملکرد ادراکی‌تان را افزایش داده و ریسک ابتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهد. مغز ما یک اندام حیاتی است که با وجود قدرت فراوانی که دارد به کمک ما نیاز دارد، پس با خوردن خرمای بیشتر از مغزتان حمایت کنید.

درمان آلرژی

یکی از فواید خرمای سیاه که کمتر در مورد آن گفته شده، توانایی آن در درمان آلرژی است. خرما سولفور زیادی دارد. اگر با آلرژی فصلی در جدالید، بیشتر خرمای سیاه بخورید تا ریسک واکنش‌های آلرژیکی‌تان کمتر شود.

کمک به گوارش

تقریباً همه‌ی ما گهگاه دچار مشکلاتی در گوارشمان می‌شویم که حتی ممکن است کارمان را به پزشک Doctor و بیمارستان بکشاند. بدهضمی یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه‌ی ما به پزشکان است. بدهضمی چه خفیف باشد و چه شدید، می‌تواند تأثیرات مخربی بر زندگی ما بگذارد. بدهضمی تا حدود زیادی به علت تغذیه‌ی نادرست به وجود می‌آید. خرمای سیاه به بهبود گوارش کمک زیادی می‌کند چون حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی بوده که نقش مهمی در انتقال غذا در سیستم گوارش دارد.

کمک به پیشگیری از برخی سرطان‌ها

همه‌ی ما از سرطان می‌ترسیم اما در میان ما افراد زیادی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان اقدامات مفیدی انجام می‌دهند. هر چند پیشگیری خاصی وجود ندارد که صد در صد تضمین کند دچار سرطان نخواهیم شد اما کارهایی وجود دارد که ریسک سرطان را کاهش می‌دهد و خوردن خرما، یکی از آن‌هاست.

خرما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که اگر همراه با سایر میوه‌ها و سبزی‌ها مصرف شود می‌تواند سلامت شما را در بلندمدت تحت تأثیر قابل توجهی قرار دهد.

کمک به افزایش وزن

دوست دارید کمی وزن اضافه کنید؟ خرمای سیاه کمکتان می‌کند تا به روش سالمی وزن اضافه کنید چون ویتامین، پروتئین و قند دارد.

افزایش سطح انرژی

صخره نوردهای حرفه‌ای که خوب می‌دانند قرار است چه کار کنند همیشه با خود کشمش و خرما دارند زیرا این میوه‌های خشک شده، راهی شگفت انگیز برای افزایش سطح انرژی هستند. ضمناً خرمای سیاه سرشار از قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و ساکاروز همراه با کربوهیدرات‌های ترکیبی است که انرژی فوری را برای ما تأمین می‌کنند.

تقویت سلامت موها

تقریباً زنی وجود ندارد که به فکر سلامت موهای خود نباشد. اما آیا راهکارهای درستی برای تقویت سلامت موهای خود در پیش می‌گیرید تا موهای درخشان و زیبا داشته باشید؟ شاید این را نمی‌دانستید اما بین چیزهایی که می‌خورید و ظاهر موهایتان یک ارتباط مستقیم وجود دارد. اگر رژیم غذایی شما خوب نباشد، موهایتان درخشش و شادابی خود را از دست می‌دهند. خرما حاوی مواد مغذی لازم جهت درمان ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به آن است و می‌تواند حجم، قدرت و رنگ موهایتان را بهتر کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

 

کدخبر: 408324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟