حملات بیماران مبتلا به صرع با دارو قابل کنترل است

دبیر سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند، گفت: ۵ درصد بیماران مصروع صعب‌العلاج را می‌توان با جراحی درمان کرد.

 دکتر کوروش قره‌گزلی در آستانه برگزاری سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون، اظهار داشت: صرع بیماری مغزی است که حدود نیم تا یک درصد جامعه مبتلا به آن هستند. به صورت ناگهانی بروز می‌کند و دارای حملات تکرار شونده غیرقابل پیش‌بینی است لذا هر لحظه امکان این حملات وجود دارد از جمله هنگام رانندگی و می‌تواند سبب تصادف Crash و خسارات جانی و مالی شود.

وی افزود: بیماری ۷۰ درصد مبتلایان به صرع با دارو کنترل می‌شود و می‌توانند زندگی عادی خود را ادامه دهند ولی حدود ۳۰ درصد بیماران مصروع صرع مقاوم به درمان داشته یعنی با مصرف ۲ تا ۳ مدل دارو حملات صرع آنها ادامه دارد.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه برای تشخیص بیماران صرع مقاوم به درمان باید بررسی دقیق صورت گیرد و مشخص شده که آیا دارو را به اندازه مصرف کرده‌اند یا خیر، گفت: بنابراین در این افراد تشخیص و ارزیابی مجدد، بررسی داروها، انجام ام آر آی و... ضرورت دارد و در صورتی که تأیید شود فرد مبتلا به صرع مقاوم به درمان است جراحی بسته به محل درگیری در مغز برای آن پیشنهاد می‌شود.

قره‌گزلی ادامه داد: اگر محل تشنج که از مغز ساطع می‌شود به طور مثال اندام راست بیمار باشد ممکن است با جراحی یک عمر فرد طرفی از بدنش فلج شود. بنابراین بیماران مصروع مبتلا به درمان برخی می‌توانند با جراحی مداوا شوند و در عین حال جراحی برای برخی از آنها خطرساز بوده و زندگی‌شان را با معلولیت همراه می‌سازد.

دبیر سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون، گفت: ۵ درصد بیماران مصروع صعب‌العلاج را می‌توان با جراحی درمان کرد و در این سمپوزیوم جدیدترین و آخرین دستاوردهای پزشکی، رادیولوژی، تشخیصی و درمانی ارائه، مورد بحث و گفت‌وگو توسط صاحبنظران و اساتید برجسته قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در کشور حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر مبتلا به صرع باشند، افزود: تصادفات، معلولیت‌ها و وضعیت‌های سوق‌الجیشی در این زمینه تأثیرگذار است همچنین امروزه مشخص شده برخی از بیماران مصروع علت صرع‌شان مشکل خودایمنی همچون بیماری‌های ام اس و روماتولوژی است. بنابراین برای این افراد داروی درمان سیستم ایمنی نیز تجویز می‌شود که همه این مباحث در سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون مطرح می‌شود.

سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون ۲۵ مرداد ۹۷ در بیمارستان تریتا برگزار می‌شود. همچنین این سمپوزیوم دارای ۵ امتیاز بازآموزی برای متخصصین مغز و اعصاب، روان‌پزشکان، جراحان مغز و اعصاب و فوق‌تخصص‌های اعصاب اطفال و ۳.۵ امتیاز بازآموزی برای متخصصین کودکان و پزشکان عمومی در نظر گرفته شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جانباز ایرانی اشتباهی به افغانستان دیپورت شد و در سرمای غربت یخ زد! + عکس

فیلم حمله مرد متجاوز به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

تجاوز شنیع به دخترجوان در حمام!

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

تجاوز آقای دکتر به بیمارانش در مطب! + عکس

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

 

کدخبر: 407544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟