خوردن این میوه تابستانی چربی های بدن را می سوزاند

میوه‌ها جزو گروه‌های غذایی‌ای هستند که خوردن‌شان همواره توسط متخصصان تغذیه توصیه می‌شود و تاکید آنها این است که میوه‌ها تازه باشند؛ یعنی میوه‌های تابستانی، در تابستان و میوه‌های زمستانی در زمستان خورده شوند. البته تنوع بخشیدن به رژیم غذایی نیز جزو توصیه‌های دیگر آنهاست زیرا میوه‌ها خواص ویژه‌ای دارند که می‌توان از آنها بهره برد.

مطالعات نشان داده خوردن یک گلابی رسیده، 20درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین و به کاهش چربی خون(کلسترول) کمک می‌کند.دریافت این مقدار فیبر در تنظیم قند خون نیز موثر است به همین دلیل توصیه می‌شود افراد دیابتی در برنامه غذایی‌شان این میوه را بگنجانند.همچنین، بررسی‌ها نشان داده‌اند در گلابی ماده معدنی به‌نام «برن» وجود دارد که در بهبود عملکرد مغز و انتقال پیام‌های عصبی در این ارگان دخالت دارد.

انگور از منابع پتاسیم محسوب می‌شود از آنجا که کمبود پتاسیم اختلال‌های حواس و افسردگی را در سنین بالا و سالمندی به‌وجود می‌آورد، به‌خصوص در افرادی که میوه و سبزی‌های کمی مصرف می‌کنند، عادت به خوردن انگور می‌تواند کمک‌کننده باشد. انگور از منابع ترکیب‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی است که دریافت آنها از بروز سرطان‌هایی که بر اثر آلودگی هوا ممکن است به‌وجود بیاید،پیشگیری می‌کند.

خوردن یک هلوی متوسط، 8درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند و دریافت آن بهبود دهنده یبوست است. این مقدار فیبر، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کم می‌کند.این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط 34میلی‌گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می‌شود.

خوردن یک انبه کامل که حدود 650گرم وزن دارد، می‌تواند 33درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین کند، به همین دلیل خوردن این میوه به فشارخونی‌ها توصیه می‌شود.در ضمن، انبه از منابع بتاکاروتن است که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و از بروز کم خونی و فقر آهن پیشگیری می‌کند.بررسی‌ها نشان داده خوردن این میوه ریسک ابتلا به سرطان رحم را هم پایین می‌آورد.

انجیر از میوه‌های کلسیم‌دار است و با خوردن 3عدد از آن، 21درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می‌شود.انجیر فیبر فراوانی نیز دارد به این دلیل کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بهتر است آن را در برنامه غذایی‌شان بگنجانند.آهن نیز از دیگر موادی است که با خوردن انجیر به بدن می‌رسد از این‌رو، انجیر گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که خطر کمبود کلسیم و آهن در آنها بالاست مانند گیاهخواران و سالمندانی که در معرض پوکی‌استخوان هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد/ حسن به اعدام محکوم شد+عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

این دختر 18 ساله چادری کیست؟!+ عکس و جزییات هولناک

اعتراف به قتل یکی از قوی ترین مردان ایران + عکس قاتل و مقتول

قتل نوعروس در روز هفتم ماه عسل / داماد اعتراف کثیفی کرد + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

دیده شدن یک روح در فیلمی که اتفاقی گرفته شد + فیلم

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

سرانجام نامعلوم سلاطین موادمخدر ایران/ از تمساح خلیج تا حسین پنجک

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

 

کدخبر: 404335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟