فواید تنهایی برای کودکان!

بسیاری از پدر و مادرها نگران تنهایی کودک خود هستند اما تحقیقات نشان داده است که کودکان د رتمام سنین از کودکان نوپا گرفته تا نوجوانان تمایل دارند لحظاتی را تنها باشند و این لحظات برای آن ها می تواند مفید باشد.

فواید تنهایی

آیا تا به حال دقت کرده بودید که کودک بعد از مدرسه در خانه تنها بازی می کند؟ اگر عمیق تر فکر کنید می بینید که شما هم جای او بودید بعد از یک روز پر مشغله کاری همین کار را می کردید.

به گفته کارشناسان الگوهای رفتاری کودک لحظات تنهایی برای کودکان نیز به اندازه ما بزرگترها مهم است. زیرا در این لحظات است کودک درس هایی می آموزد که در طولانی مدت به او کمک می کند. پس اگر متوجه شدید که کودک تان گهگاهی از جمع فاصله می گیرد نگران نشوید.

استقلال

نگرانی بسیاری از پدر و مادرهای تک فرزند این است که کودکشان تنهاست و هم بازی ندارد. درست است که کودک برای پیشرفت مهارت های اجتماعی به بودن در جمع نیاز دارد اما لحظات تنهایی نیز کودک را برای مواجه شدن با موقعیت های اجتماعی مختلفی در آینده آماده می کند. تنهایی به کودک استقلال Esteghlal را می آموزد و این که می توانند بدون دیگران هم سرگرم شوند و بازی کنند.

تجربیات متفاوتی را برای بچه ها فراهم کنید. تجربه تنها بودن، زمان بازی با یک دوست، و یا چندین ساعت تعامل با دیگران در پارک. این تجربیات کودک را برای هر موقعیتی در آینده آماده می کند.

آزاد شدن قوه تخیل و خلاقیت

کودکان دارای مغز در حال رشد، قوه تخیل پویا و خلاقیت بالا هستند بنابراین لحظات تنهایی برای آن ها فرصت جستجوی مسیر دلخواه را فراهم می کند. تصور شما به عنوان مادر این است که دخترتان عاشق بچه یا پرنسس کوچولوی خودش است بنابراین ممکن است شوکه شوید که او در تنهایی هایش یک قهرمان است که دنیا را نجات می دهد. وقتی به کودک این فرصت را می دهید که خلاقیت هایش شکوفا شود در نتیجه استعدادهای پنهانش را کشف خواهید کرد.

کنترل احساسات

کودکان وقتی ساعت ها با دوستان هم سن و سال خود بازی می کنند از کوره در می روند و از کنترل خارج می شوند. بعد از ساعت ها دویدن و بازی در پارک چند لحظه تنهایی برای کودک بسیار مفید است. زیرا نه تنها کودک آرام می شود بلکه یاد می گیرد احساسات خود را کنترل کند، خودش را آرام کند و مسائلی که با آن ها مواجه می شود را حل کند.

رشد مغز

لحظات تنهایی برای رشد مغز نیز لازم است. بسته به سن کودک مغز دائما تلاش می کند کارایی اسباب بازی های کودک را درک کند، برای مشکلات مدرسه راه حل پیدا کند و یا مهارت جدیدی را یاد بگیرد.

درست است که نیازهای هر شخصی بسته به سن او متفاوت است اما کودکان و جوانان هر دو برای کسب آرامش و انرژی به تنهایی نیاز دارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

فوری / خودسوزی مردجوان در پمپ بنزین رشت! + تصاویر

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

پدر نوجوان رقاص عروسی را برای عروس و داماد زهرمار کرد؟! / در تهران رخ داد

ترور زن 40 ساله مشهدی به خاطر حجاب + عکس

سهیلا وقتی شوهرش خوابید بی سرو صدا محمد را به خانه آورد!

 

کدخبر: 403285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟