7 نشانه جدی این سرطان کشنده زنانه

سرطان دهانه رحم مثل سایر سرطان های دیگر، زمانی اتفاق می افتد که سلول های غیر طبیعی ایجاد می شود. در این مورد، این سلول ها در دهانه رحم رشد می کنند. همه زنان می توانند در معرض خطر ابتلا به سرطان سرویکس باشند و وقتی که این سلول ها از کنترل خارج می شوند، می توانند با آزمایش پاپ اسمیر کنترل و شناسایی شوند.

طبق گفته "کلینیک مایو"، "سویه های مختلف ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت منتقله از راه جنسی، نقش مهمی در ایجاد سرطان دهانه رحم دارد. هنگامی که در معرض HPV قرار دارد، یک سیستم ایمنی زن به طور معمول باعث جلوگیری از آسیب ویروس می شود. با این حال، در یک گروه کوچک از زنان، ویروس سالهاست که به روند درمان کمک میکند که برخی از سلولها را روی سطح دهانه رحم قرار می دهد تا سلولهای سرطانی شوند. "

هنگامی که به موقع کشف می شود، سرطان دهانه رحم با موفقیت می تواند مانند بسیاری از سرطان های دیگر درمان شود. مهم این است که از علائم سرطان دهانه رحم مطلع شوید، و شانس خود را برای درمان موفقیت آمیز افزایش دهید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 درد پا با تورم

تمام درد های پا را نمی توان به سرطان دهانه رحم نسبت داد؛ با این حال، با محدود کردن تمرین یا آسیب اخیر، درد پایینی که نمی تواند به چیز دیگری نسبت داده شود ممکن است به خوبی نشانه سرطان دهانه رحم باشد، به خصوص اگر درد پا با تورم همراه باشد.

طبق گفته Unity Point Health، "همانطور که سرطان رشد می کند و پیشرفت می کند، ممکن است شروع به فشار دادن در برابر اعصاب در دیواره لگن، که باعث درد پا و گاهی اوقات تورم شود." بنابراین، اگر درد پایینی وجود نداشته باشد، چک کردن مهم است .

-تخلیه واژن غیر طبیعی

هر تخلیه غیر طبیعی باید با یک متخصص زنان در اسرع وقت بررسی شود. تمام ترشحات واژن باید بی رنگ و اغلب بدون بو باشند، هرچند ممکن است ترشحات از "بدن" بوی خوبی داشته باشد. با این حال، اگر تخلیه یک رنگ عجیب و غریب باشد یا بوی قوی دارد، مهم است که آن را چک کنید.

اما چرا این اتفاق می افتد؟

طبق گفته Unity Point Health "اگر سرطان دهانه رحم کمبود اکسیژن داشته باشد، برخی از سلول ها ممکن است از بین بروند، آلوده به تومور شوند. عفونت باعث تخریب واژن فشاری می شود که به عنوان یکی دیگر از علائم سرطان دهانه رحم است. این تخلیه مداوم ممکن است رنگ پریده، آبدار، قهوه ای یا مخلوط با خون باشد. "ممکن است سرطان دهانه رحم نباشد، اما تخلیه عجیب و غریب در وهله اول طبیعی نیست.

خونریزی واژینال

کسانی که پیگیری دوره چرخه قاعدگی خود را دنبال نمی کنند ممکن است خونریزی واژینال را با خونریزی منظم یا دوره خون اشتباه بگیرند. با این حال، خونریزی خارج از دوره قائدگی عادی و طبیعی نیست. زنانی که بعد از جنین خونریزی می کنند و یا در معرض یائسگی قرار می گیرند ممکن است بخواهند برای سرطان دهانه رحم یا سلول های غیر طبیعی سرو گردن مراجعه کنند. خونریزی واژن یک پرچم قرمز است تا زمانی که پزشک Doctor متخصص تایید کند که اشتباه است.

 ادرار ناراحت کننده

زنان مبتلا به عفونت ادراری ممکن است ادرار ناراحت کننده را با UTI اشتباه بگیرند. ادرار کردن طبیعی نباید ناخوشایند باشد و نباید به هیچ وجه دچار سوزش شود.

بر اساس Unity Point Health، "بلوکه شدن کلیه ها می تواند از سرطان گردن رحم رخ دهد. این انسداد باعث می شود که ادرار ناراحت کننده و گاهی اوقات دشوار باشد. شما حتی ممکن است خواستار استفاده مکرر از توالت بدون علت باشید. "

بنابراین، اگر ادرار شدن ناراحت کننده یا دردناک می شود، اولین گام گرفتن با پزشک است. در حالی که ممکن است هیچ چیز به اندازه سرطان جدی نباشد، هنوز نشانه ای از سرطان دهانه رحم است که نباید نادیده گرفته شود.

. درد لگن

هنگامی که زنان چرخه قاعدگی خود را دارند، درد ناشی از گرفتگی های ناشی از لگن، طبیعی است. درد لگن به خودی خود یک نشانه فوری از سرطان دهانه رحم نیست. با این حال، هنگامی که درد شدید یا طولانی تر از چرخه قاعدگی می شود، این می تواند یک پرچم قرمز برای سرطان دهانه رحم باشد.

به گفته دکتر MD Anderson Cancer ، "درد یا ناراحتی در معرض شکم - از جمله گاز، سوء هاضمه، فشار، نفخ و گرفتگی - می تواند سرطان تخمدان را نشان دهد. و درد یا فشار لگن ثابت می تواند نشانه ای از سرطان آندومتر باشد. "

شما می توانید برای درد غیر طبیعی در لگن به پزشک خود مراجعه کنید، به ویژه اگر علائم دیگر ایجاد می شود.

. کاهش وزن و خستگی

اگر سعی نکنید وزن کم کنید، همیشه می خواهید از کاهش وزن ناگهانی یا شدید اطمینان حاصل کنید، به ویژه اگر هیچ تغییری در رژیم غذایی شما ایجاد نشده است. همراه با خستگی که کاملا به نظر نمی رسد برای غلبه بر آن، می تواند یک پرچم قرمز برای سرطان دهانه رحم باشد. هر گونه تغییر در وزن یا سطح انرژی همیشه باید توسط پزشک بررسی شود، به ویژه اگر شما علائم دیگری دارید که می تواند به سرطان دهانه رحم مرتبط باشد.

 دوره های قاعدگی نادر

اکثر زنان دارای چرخه های منظم هستند. همیشه ۲۵-۲۸ روز به نظر می رسد که اکثر زنان از طریق چرخه خود به طور متوسط ​​هستند. در حالی که ممکن است دلائلی دیگر، از جمله سایر مسائل مربوط به سلامت، دارو یا رژیم غذایی باشد، که می تواند موجب دوره های قاعدگی نامنظم شود، این نیز نشانه ای از سرطان دهانه رحم است. به خصوص اگر چرخه قاعدگی همیشه پیش از این منظم بوده باشد، ناگهان یک ماه پرش می کند یا خونریزی طولانی تر از حد معمول می تواند یک پرچم قرمز باشد.

افکار نهایی

در حالی که ایده سرطان دهانه رحم می تواند ترسناک باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که اگر خیلی زود متوجه سرطان شوید، احتمال زیادی وجود دارد که بتوان با موفقیت درمان کرد. آگاهی از ریتم طبیعی بدن شما و زمانی که چیزی به نظر اشتباه یا غیرقابل جایگزین می تواند به شما کمک کند تا زمانیکه با دکتر خود وقت ملاقات داشته باشید و برای هرگونه اختلال در دهانه رحم خود چک کنید.

 

کدخبر: 399077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟