هزار و یک خاصیت درمانی زعفران/ چای شادی و خوشحالی بنوشید!

محصولی که در خطه خراسان ایران به طلای زرد شهرت دارد این روزها راه به بازارهای بین المللی گشوده است

زعفران خون‌ساز است و سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد, معده را تقویت می‌کند و موجب شادی و خوشحالی افراد می‌شود. طبیعت زعفران از نظر طب ایرانی ایران گرم و خشک است, مهمترین خاصیت زعفران که از قدیم‌الایام از آن استفاده می‌شده است, درمان افسردگی است.

خوردن چای زعفران باعث هضم بهتر غذا می‌شود, اثر مسکن درد دارد, قاعده‌آور است همچنین زعفران دارای عطری قوی و خوش است و قوای جنسی را تقویت می‌کند. زعفران خون‌ساز است و سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد, مصرف زعفران خونریزی‌های بعد از زایمان را از بین می‌برد, قوای جنسی را تقویت می‌کند, کبد را تصفیه و قوی می‌سازد, چای زعفران سرفه‌ را رفع می‌کند و اگر می‌خواهید شاد و خندان باشید، زعفران بخورید.

برای تهیه دم‌نوش زعفران، مقداری آب جوش، زعفران و عسل را در ظرف مناسب اضافه و مخلوط کنید, در ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط حدود 10 دقیقه به آرامی دم کشیده، سپس مخلوط به دست آمده را از صافی عبور داده و در فنجان بریزید و مصرف کنید.

همچنین می‌توانید مقداری زعفران را به قوری چای اضافه کنید و صبر کنید تا چای و زعفران حدود 10 دقیقه دم بکشند، سپس خورده شود.

 

 

کدخبر: 398772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟